دفاع‌پرس گزارش می‎دهد؛

نقدی بر نحوه برپایی نماز عید سعید فطر/ بی تدبیری‌هایی که نمازگزاران را سردرگم کرد

مراسم اقامه نماز عید سعید فطر، امسال درحالی در دانشگاه تهران برگزار شد که با ناهماهنگی‌ها و بی‌تدبیری‌های عجیبی همراه بود.
کد خبر: ۵۲۰۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷ - 03May 2022

نقدی بر برپایی نماز عید سعید فطر/ بی تدبیری‌هایی که نمازگزاران را سردرگم کردبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، نماز عید سعید فطر امسال به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در دانشگاه تهران برگزار شد و مردم به این مراسم معنوی آمدند تا پس از یک ماه روزه داری، عبادت و بندگی، از خداوند متعال عیدی بگیرند؛ اما این مراسم با ناهماهنگی‌ها و بی‌تدبیری‌های عجیبی همراه بود.

بر اساس مشاهدات عینی خبرنگار دفاع‌پرس؛ جمعیت بسیاری به دلیل استقبال باشکوه مردم از این مراسم معنوی، خارج از دانشگاه تهران حضور داشتند تا نماز خود را در خیابان طالقانی اقامه کنند؛ این درحالی بود که مسئولان برگزاری مراسم به جای این که بلندگوهای خیابان طالقانی را به مراسم متصل کنند، گروهی از فرهنگسرای سرو را در این خیابان مستقر کرده بودند تا برای نمازگزاران به اجرای برنامه بپردازد، گویی که انگار مراسم دیگری جدا از برنامه اصلی در خیابان طالقانی برگزار شده بود!

از سویی دیگر؛ در حالی که هرساله مرسوم است که در مراسم اقامه نماز عید سعید فطر برگه‌های دعای قنوت این نماز معنوی بین نمازگزاران توزیع می‌شود، امسال از توزیع این برگه‌ها در خیابان طالقانی خبری نبود و تنها در اقدامی عجیب، یک بنر دعای قنوت نماز عید سعید فطر در این خیابان نصب شده بود؛ آن‌هم در جهتی که مقابل قبله و در معرض دید نمازگزاران قرار نداشت و هرکس می‌خواست از روی آن دعا را بخواند، باید از قبله منحرف می‌شد!

همچنین؛ وقتی هنگام اقامه نماز فرا رسید، بلندگوهای خیابان طالقانی وصل نشده بودند و در حالی که نماز به قنوت اول رسیده بود، بسیاری از نمازگزاران از صدای بسیار ضعیفی که به گوش می‌رسید، متوجه آغاز اقامه نماز شدند؛ البته بعد از آن بلندگوها وصل شدند؛ اما نه بلندگوهای خیابان طالقانی؛ بلکه بلندگوهای برخی خودروها مانند خودروهای راهنمایی و رانندگی، آن هم در حالی که با بلندگوهای داخل دانشگاه تهران مغایرت زمانی داشتند!

نمازگزاران تهرانی با همین وضع نابسامان، رکعت اول نماز عید سعید فطر را اقامه کردند که در رکعت دوم، هلی‌کوپتری از راه رسید و در فاصله‌ای کم، بارها از بالای سر نمازگزاران عبور کرد و دیگر همان صدای بلندگوهای خودروها هم شنیده نشد!

این ناهماهنگی‌ها در حالی است که پس از پایان اقامه نماز، بسیاری از نمازگزاران به وضعیت موجود معترض شدند؛ حال باید از مسئولان برگزاری این مراسم، سوال کرد؛ در حالی که بیش از ۴۰ سال است که دانشگاه تهران و خیابان طالقانی میزبان حضور باشکوه مردم در مراسم‌هایی نظیر نماز جمعه، نماز عید سعید فطر، نماز عید سعید قربان و... است، چه دلیلی دارد که این بی‌تدبیری‌ها موجب اشکال در نماز مردم خداجوی شود؟!

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار