سرپرست جمعیت هلال احمر خوزستان:

شعار امسال هفته هلال احمر، یک قرن خدمت بی‌منت است

شعبانی با اشاره به اینکه امسال یکصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر در کشور است، گفت: شعار امسال هفته هلال احمر، یک قرن خدمات بی‌منت است؛ این هفته فرصت خوبی است تا مردم با انواع خدمات این جمعیت آشنا شوند.
کد خبر: ۵۲۱۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲ - 10May 2022

شعار امسال هفته هلال احمر، یک قرن خدمت بی‌منت استبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، «وحید شعبانی» سرپرست جمعیت هلال احمر خوزستان امروز در نشست خبری به مناسبت هفته هلال احمر که در محل سالن اجتماعات این جمعیت در اهواز برگزار شد، اظهار داشت: هلال احمر در کنار اورژانس در بیشتر حوادث به ویژه حوادث جاده‌ای و رودخانه‌ای حضور فعال دارد.

وی افزود: به عنوان مثال در حادثه واژگونی اتوبوس در جاده دزپارت به ایذه اگر هلال احمر ورود نمی‌کرد شاید شاهد تلفات بیشتری در این حادثه بودیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه هم اکنون ۲۴ پایگاه بین شهری این جمعیت در استان وجود دارد ادامه داد: متوسط زمان رسیدن امدادگران بر سر حادثه ۱۲دقیقه است که با افزایش این پایگاه‌ها می توان این مدت زمان را نیز کاهش داد.

شعبانی بیان کرد: بیشتر حوادث غرق شدگی که در خوزستان رخ می دهد به دلیل ناآگاهی مردم از مکانی است که در آن شنا می‌کنند.

وی افزود: بسیاری از مردم در نقاطی که امدادگری وجود ندارد و یا رودخانه‌های خطرناک اقدام به شنا کردن می‌کنند که در موارد زیادی موجب غرق شدن فرد می‌شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر خوزستان یادآور شد: در قانون جدید امداد و نجات در سطح کشور، وزارت نیرو باید برخی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها برای شنا کردن در نقاط خطرناک ایجاد کند؛ متاسفانه خوزستان به لحاظ آمار غرق شدگی در رتبه‌های بالای کشور است.

شعبانی در ادامه با اشاره به اینکه امسال یکصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر در کشور است، متذکر شد: شعار امسال هفته هلال احمر، یک قرن خدمات بی‌منت است؛ این هفته فرصت خوبی است تا مردم با انواع خدمات این جمعیت آشنا شوند.

وی با بیان برخی برنامه‌های مهم هفته هلال احمر در استان گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان، برگزاری مانور زلزله، ادای احترام به مقام شهیدان در استان و طرح نیکوکاری در حوزه محیط زیست از جمله این برنامه‌ها ست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار