دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

«سلام فرمانده» ۱۲۰ هزار نفر را به آزادی کشاند/ سرودی که ثبت ملی شد

ورزشگاه آزادی امروز به‌بهانه سرود «سلام فرمانده» میزبان بیش از ۱۲۰ هزار نفر از استان تهران بود که عمده آن‌ها دهه نودی‌ها بودند.
کد خبر: ۵۲۵۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲ - 26May 2022

«سلام فرمانده» ۱۲۰ هزار نفر را به آزادی کشاند/ سرودی که ثبت ملی شدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، همه‌چیز از نیمه شعبان سال ۱۴۰۰ شروع شد. وقتی ابوذر روحی که مداح یک هیئت نه‌چندان مطرح در لنگرود گیلان است با تعدادی از نونهالان هئیت، سرود «سلام فرمانده» را ضبط و رسانه‌ای کردند.

بازتاب ابتدایی نسبت‌به سرود «سلام فرمانده» در فضای مجازی به‌قدری مثبت بود که این سرود در شبکه‌های اجتماعی تکثیر شد و پای آن به رسانه ملی و مراسم‌های مختلف و راهپیمایی روز قدس و نمازجمعه‌ها و دیگر محافل باز شد و همین باعث واکنش شبکه‌های رسانه‌‌ای فارسی‌زبان لندنی شد.

«علینژاد» و «یکی از مجریان زن منوتو» در واکنش به سرود «سلام فرمانده» سعی کردند عصبانیت خود را پشت تمسخر پنهان کنند. مجری منوتو برای تمسخر این نماهنگ مدعی شد رهبر معظم انقلاب اسلامی برای آنکه کودکان ایشان را فرمانده خطاب کنند، دستور تولید این سرود را داده‌اند!

ابوذر روحی در واکنش به ادعاهای رسانه‌های لندنی گفت: منظور این سرود از فرمانده، امام زمان (عج) است و رهبر انقلاب نیز سرباز امام عصر هستند.

جدال رسانه‌های لندنی با یک سرود برای امام زمان

همین جدال رسانه‌های فارسی‌زبان لندنی برای مقابله با یک سرود مردمی که برای امام زمان (عج) تولید شده بود‌ موجب حمایت حداکثری مردم از این سرود شد تا جایی که شاهد اجرای مردمی این سرود در نقاط مختلف کشور بودیم و مردم با هر گرایش فکری و ظاهر و پوششی این سرود را تکرار کردند تا بعد از استقبال باشکوه مردم چند روز پیش زمزمه اجرای این سرود در ورزشگاه ۱۲۰ هزار نفری آزادی تهران مطرح شد.

طبق برنامه‌های صورت گرفته شده قرار شد سرود «سلام فرمانده» ساعت ۱۷ روز پنج‌شنبه با حضور ابودر روحی برای مخاطبین اجرا شود و مخاطبین می‌بایست جهت حضور خود از طریق یک سامانه ثبت‌نام و کد حضور دریافت کنند که تنها چند سه روز بعد از اعلام ظرفیت ورزشگاه تکمیل شد.

امروز پنج‌شنبه از حدود ساعت ۱۵ سیل جمعیت پرشور جهت حضور در این اجتماع وارد ورزشگاه ازادی تهران شدند.

مداحان سرشناسی همچون، عبدالرضا هلالی، سیدرضا نریمانی، حسین طاهری در اجتماع خانوادگی «سلام فرمانده» حضور پیدا کرده بودند.

در نهایت اجتماع خانوادگی سرود «سلام فرمانده» حدود ساعت ۱۷ با قرائت آیات قرآن کریم و سرود ملی کشورمان برگزار شد.

در ادامه چند مداحی از حسین طاهری و عبدالرضا هلالی پخش شد. سپس گروه پهلوانک‌ها به اجرای ورزش زورخانه‌ای پرداختند و گروه رسا نیز که در برنامه تلویزیونی عصر جدید یک سرود تولید و اجرا کرده بودند سرود «آبادی این خونه بدست خودمونه» را اجرا کردند.

روحی: «سلام فرمانده» برای نزدیک کردن ظهور است

در بخش دیگر این برنامه ابوذر روحی به اجرای سرود «سلام فرمانده» پرداخت و در سخنان کوتاهی به سیل‌جمعیت حاضر در ورزشگاه اشاره کرد و با تاکید براینکه این شکوه چیزی نیست جز اقتدار نظام و انقلاب اسلامی نیست، گفت: سرود «سلام فرمانده» فقط برای نزدیک کردن ظهور حضرت مهدی (عج) است.

وی در ادامه از همه مردم بخاطر تکرار این سرود تشکر کرد و افزود: از همه کسانی که در شهرها و روستاها این جمع را هماهنگ کردند تا به یاد امام زمان باشیم تشکر می‌کنم.

در ادامه انبوه جمعیت حاضر و دهه هشتاد و نودی‌های حاضر به همراه بزرگترهایشان به زمزه سرود «سلام فرمانده» پرداختند و با استقبال باشکوه مردمی این سرود ثبت در ذهن‌های ملت ایران شد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار