رئیس بنیاد شهید:

زنجیره نظام اردویی و سفر ایثارگران باید توسعه یابد

قاضی‌زاده هاشمی گفت: تأمین نیاز خدمات درمانی، سیاحتی و زیارتی از برنامه‌های قطعی ۳۰ سال آینده بنیاد شهید است، بنابراین به توسعه نظام اردویی و سفر ایثارگران نیاز داریم تا زنجیره خدمات کامل شود.
کد خبر: ۵۳۰۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷ - 22June 2022

نیازند توسعه نظام اردویی ایثارگران هستیم/ زنجیره نظام اردویی و سفر ایثارگران باید توسعه یابدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید با مدیران سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر، روز گذشته (سه‌شنبه) برگزار شد.

قاضی‌زاده هاشمی در این نشست اظهار داشت: سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر سازمانی برای کسب سود نیست و رویکرد و کارکرد آن با سایر سازمان‌های اقتصادی متفاوت است. این سازمان در راستای مأموریت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران فعال است و این پیشنهاد مطرح است که آن بخش از بنگاه‌ها که در راستای مأموریت‌های بنیاد نیستند را باید خارج و یا تبدیل کنیم، اما نکته بسیار جالب این است که در این بحث‌ها سازمان سیاحتی فرهنگی کوثر مطرح نیست به این دلیل که فعالیت‌های این سازمان در راستای مأموریت‌های بنیاد است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: همان‌گونه که در تأکیدات مقام معظم رهبری نیز وجود دارد کارکرد اصلی و موضوعی که حفظ و توسعه این سازمان را موجه می‌کند، بهره‌مندی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از خدمات مناسب است و این امر نباید منفعلانه بوده بلکه باید فعالانه باشد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به خودگردان بودن مرکز سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر گفت: زمانی که سازمانی خودگردان شود برای اداره خود به میزانی از درآمد نیاز دارد که در رویکرد فعالانه این میزان باید محاسبه شود که با اشغال چه میزان از ظرفیت‌های مراکز گردشگری این نیاز تأمین می‌شود و مابقی ظرفیت انحصاراً به جامعه هدف اختصاص یابد.

قاضی‌زاده هاشمی سازمان سیاحتی کوثر را یک سازمان فرهنگی دانست و افزود: این سازمان برای خدمت به خانواده ایثار و شهادت بنا شده و خدمات آن باید همه جانبه باشد و موضوعات فرهنگی در آن اهمیت زیادی دارد. این سازمان علاوه بر اینکه امکان اقامت ایثارگران را فراهم می‌کند بخشی از نظام اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران است و باید در این زمینه هماهنگی لازم انجام شود و به ایثارگران در طول سفر خدمات فرهنگی ارائه شود که نیازمند برنامه مشترک با معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر اینکه در سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر باید اصل موضوع ارائه خدمات به ایثارگران و فرع آن فروش خدمات به صورت آزاد با رعایت حدود تعیین شده باشد، گفت: این سازمان از دولت بودجه نمی‌گیرد پس باید با محاسبات لازم و در حد اداره خودگردان به سایر افراد خدمات ارائه کند و برای خدمت به ایثارگران پروژه‌های سفر و نظام اردویی مناسبی را طراحی و برنامه‌ریزی کند به گونه‌ای این مراکز همواره در اختیار ایثارگران باشد و اقدامات لازم برای تشکیل زنجیره لازم شامل عقد تفاهم‌نامه، طراحی سامانه‌های مورد نیاز، همکاری با استان‌ها و ... انجام شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: برای ایثارگران با توجه به ساختار سنی آن‌ها دو نیاز عمده مطرح است که اولی نیاز به خدمات درمانی و دیگری سفر و سیاحت است و تأمین این نیازمندی‌ها از برنامه‌های قطعی ۳۰ سال آینده بنیاد شهید و امور ایثارگران است بنابراین به توسعه نظام اردویی و سفر ایثارگران نیاز داریم تا زنجیره خدمات کامل شود.

قاضی‌زاده در مورد موضوع برندیگ در سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر گفت: این سازمان باید در نام، رفتار و الگو نماد یک گردشگری حلال، اخلاقی و خانواده‌محور باشد و بسته فرهنگی و برنامه مفرح خانوادگی تدارک دیده و مطابق با این استاندارد خدمات ارائه داده و نیرو تربیت کند و لازم است رفتار و منش اخلاقی کارمند هتل‌های وابسته به کوثر با سایر هتل‌ها متفاوت باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز حوزه نرم افزاری بسیار مهمتر از سخت‌افزاری است و این مسیر سرمایه‌گذاری جدی می‌طلبد پس زمانی که ایثارگران و خانواده‌های آنان در کنار شما قرار می‌گیرند، باید احساس غرور و عزت کنند و بدانند خیلی مهم و ویژه هستند، زیرا موضوعی که در حال حاضر به آن نیاز داریم این است که در جامعه ایثارگری احساس منزلت، کرامت عزت و غرور تزریق کنیم و شما باید کاری کنید این احساس به جامعه هدف دست دهد که این رفتار هم در راستای مشتری مداری و هم اهداف سازمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر تسریع در راه‌اندازی پروژه‌های خدمات دهنده به ایثارگران گفت: انتظار داریم اقدامات مؤثر با سرعت بیشتر صورت گیرد، زیرا ما وقت زیادی نداریم و باید پروژه‌ها را زودتر تمام کنیم، چون سن جامعه هدف ما رو به کهولت است و ما هم وظیفه خدمت‌رسانی به این افراد را به عهده داریم.

قاضی‌زاده با اشاره به اینکه ارائه خدمات سیاحتی و زیارتی به ایثارگران از برنامه‌های اولویت‌دار و قطعی است، افزود: بر اساس سیاست‌های ابلاغی بالادستی، سیاست نظام در این عرصه توسعه خدمات سیاحتی زیارتی است و این سیاست باید با قوت دنبال شود و در توسعه و برنامه‌ریزی اردویی شاهد پیشرفت چشمگیر باشیم.

علی دستجردی، مدیرعامل سازمان مجتمع‌های فرهنگی سیاحتی کوثر در این نشست به ارائه گزارشی از اقدامات، فعالیت‌ها و دستاورد‌های این سازمان پرداخت و پیشنهاداتی برای بهبود ارائه خدمات سیاحتی و زیارتی بیان کرد.

در این نشست مدیران واحد‌های اجرایی سازمان مجتمع‌های فرهنگی سیاحتی کوثر از استان‌های مختلف نیز به صورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار