مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس کردستان:

معرفی شهدا به‌عنوان الگو به نسل چهارم انقلاب در اولویت است

«رسولی» گفت: انتقال درست ارزش‌ها و مفاهیمی مانند شجاعت، فداکاری، اخلاق‌مداری و معرفی شهدا به‌عنوان الگو به نسل چهارم انقلاب برای رسیدن به جامعه‌ای سالم و پیشرفته در اولویت است.
کد خبر: ۵۳۰۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶ - 24June 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، همزمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهادت شهید دکتر مصطفی چمران و در راستای فرهنگ ایثار و شهادت، امروز ویژه‌برنامه «طرح سلاله‌ها» با همکاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان در مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سنندج برگزار شد.

«زهره رسولی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس کردستان هدف از برگزاری این برنامه را انتقال مفاهیم دفاع مقدس به بچه‌ها با زبان هنر عنوان کرد و اظهار داشت: انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس به کودکان و نوجوانان از وظایف و ضروریات جامعه امروز ما است.

وی انتقال و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده را امری مهم خواند و افزود: کودکان و نوجوانان ما باید بدانند که در سال‌های جنگ مردم چگونه توانسته‌اند از کشورشان که بخشی از هویت آنها است دفاع کنند.

رسولی تصریح کرد: انتقال درست ارزش‌ها و مفاهیمی مانند شجاعت، فداکاری، اخلاق‌مداری و معرفی شهدا به‌عنوان الگو به نسل چهارم انقلاب برای رسیدن به جامعه‌ای سالم و پیشرفته در اولویت است.

وی ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهدا و انتقال آن به نسل آینده تلاش می‌کنیم تا ویژه‌برنامه‌هایی را برای کودکان و نوجوانان در قالب کارگاه‌های هنری از جمله قصه‌گویی، داستان‌نویسی، پخش انیمیشن و کارگاه‌های برگزار کرده و از طریق آن مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس را به کودکان و نوجوانان منتقل کنیم.

در ادامه برنامه، کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در کارگاه نقاشی با تصویر گل لاله، نماد شهید آشنا شدند و علاوه بر آن برپایی کارگاه سفالگری و آشنایی با خاک و گِل به عنوان نمادی از وطن‌دوستی، از دیگر برنامه‌های اجرایی امروز بود که مورد استقبال قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار