مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

حمایت از جشنواره تئاتر سنگر تعالی هنر دفاع مقدس را به‌همراه دارد

«فرهنگ‌نژاد» گفت: جشنواره تئاتر سنگر به‌عنوان حرکت هنری با حمایت، همدلی و هم‌افزایی فرماندهان نیروهای مسلح استان تأثیر بسزایی در رشد و تعالی هنر دفاع مقدس در حوزه تخصصی تئاتر خواهد داشت.
کد خبر: ۵۳۰۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳ - 26June 2022

«جواد فرهنگ‌نژاد» معاون هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: جشنواره ملی تئاتر سنگر ویژه یگان‌های نظامی و انتظامی، گوشه‌هایی از لحظات سرشار از عشق و حماسه و همچنین جلوه‌های ایثارگری رزمندگان و شهدای والامقام را در دوران دفاع مقدس به نمایش می‌گذارد.

وی افزود: این جشنواره در بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی باهدف بازآفرینی نقش نیروهای مسلح در دفاع مقدس و به تصویر کشیدن خاطرات آن دوران پرافتخار برگزار خواهد شد. هنرمندان عرصه تئاتر با اجرای نقش‌های متناسب با نیاز جوانان و نوجوانان باعث آموزش و ارتقای سطح آگاهی و شناخت آن‌ها از دفاع مقدس می‌شوند.

این مسئول یادآور شد: با عنایت به حضور فعال نیروهای مسلح در عرصه‌های فرهنگی هنری و تشکیل گروه‌های تئاتر، این گروه‌های هنری با تولید آثار فاخر ضمن پاسداشت ارزش‌های والای مجاهدت جامعه ایثارگری ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس، نقش یگان‌های نظامی و انتظامی را در خلق این حماسه ماندگار با شرکت در سومین دوره جشنواره ملی تئاتر سنگر به تصویر خواهند کشید.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: این رویداد بیانگر هنر متعهد و ارزشی در عرصه ایثار و شهادت است که ایستادگی، مقاومت و دفاع همه‌جانبه ملت ایران اسلامی را در برابر دنیای استکبار در قالب هنر برای جامعه هدف روایت می‌کند. امیدواریم در این دوره شاهد رشد کیفی آثار باشیم و یگان‌های نظامی و انتظامی استان خراسان رضوی با حضور گسترده خود به این جشنواره غنی ببخشند.

فرهنگ‌نژاد خاطرنشان کرد: جشنواره ملی تئاتر سنگر می‌تواند سرآغاز خلق آثار هنری ماندگار برای فعالیت اصحاب هنر و نیروهای مسلح باشد. قطعاً این حرکت هنری با حمایت، همدلی و هم‌افزایی فرماندهان نیروهای مسلح استان تأثیر بسزایی در رشد و تعالی هنر دفاع مقدس در حوزه تخصصی تئاتر خواهد داشت.

وی در پایان گفت: با یاری و همراهی مسئولین، این حرکت عظیم باعث هدایت هنرمندان استان و تشویق آنان برای نوشتن نمایشنامه و تولید تئاتر در حوزه دفاع مقدس و مقاومت می‌شود و با ایجاد بستری مناسب راه رشد و تعالی بیش‌ازپیش جامعه هنری به‌خصوص نوجوانان و جوانان را فراهم می‌سازد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها