فعال فرهنگی دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

«روایت آلبوم‌های جنگی» فرصتی برای بازخوانی مستند خاطرات دفاع مقدس

«منصوب» گفت: برگزاری ویژه‌برنامه «روایت آلبوم‌های جنگی» برای دلدادگان فرهنگ دفاع مقدس این فرصت را فراهم می‌کند تا بدون واسطه پای خاطرات تلخ و شیرین پیشکسوتان جهاد و مقاومت به استناد تصاویر دفاع مقدس بنشینند.
کد خبر: ۵۳۱۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲ - 02July 2022

«احمد منصوب» فعال فرهنگی دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: عکس ظرفیت بسیار بالایی در انتقال مفاهیم و فرهنگ یک جامعه دارد؛ بر همین اساس یکی از مهمترین و ماندگارترین اسناد دفاع مقدس به‌شمار می‌رود.

وی افزود: اگر با هر یک از رزمندگان دفاع مقدس همنشین شوید ارزشمندترین یادگاری که از روزهای دفاع مقدس برای او باقی مانده آلبوم عکس است که هر گاه دلش برای آن روزها و رفقای شهید و هم‌رزمانش تنگ می‌شود به سراغ آن می‌رود و با تماشای عکس‌های یادگاری که در آن‌ها نمادها و نشانه‌هایی از حماسه ماندگار دفاع مقدس دیده می‌شود ضمن تداعی خاطرات، لحظات زندگی را با خوشی سپری می‌کند.

این هنرمند دفاع مقدس تصریح کرد: در بسیاری از موقعیت‌هایی که دوربین صدا‌و‌سیما، روایت فتح و یا تصویربرداران یگان های رزم حضور نداشتند رزمندگان لحظات خاطره‌انگیزی را از حضور خود در مناطق عملیاتی و یا پادگان‌های محل استقرار نیروها از دریچه دوربین ثبت کردند.

این فعال فرهنگی دفاع مقدس خاطرنشان کرد: هر یک از این عکس‌ها علاوه بر اینکه دارای شناسنامه هستند و محل، زمان و افراد حاضر در عکس را روایت می‌کنند، راوی اتفاقات قبل، حین و بعد از ثبت آن لحظه نیز هستند که بسیار ذی‌قیمت است.

منصوب ادامه داد: با توجه به این سرمایه معنوی که در اختیار پیشکسوتان دفاع مقدس قرار دارد بر آن شدیم تا لحظات خوشی که رزمندگان در روزهای عشق و حماسه داشتند را با بازخوانی خاطرات توسط صاحبان عکس، با مردم به اشتراک بگذاریم لذا برگزاری ویژه‌برنامه روایت آلبوم‌های جنگی در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: این ویژه‌‌برنامه با مشارکت حوزه هنری انقلاب اسلامی و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به‌صورت ماهیانه برگزار می‌شود که در اولین برنامه پیشکسوت دفاع مقدس فریدون حسین‌زاده فرمانده گردان رعد از لشکر ۲۱ امام رضا (ع) به بیان خاطرات خود براساس گویاسازی تصاویر آلبوم شخصی خود پرداخت.

این فعال فرهنگی دفاع مقدس تأکید کرد: برگزاری این برنامه برای دلدادگان فرهنگ دفاع مقدس این فرصت را فراهم می‌کند تا در سینما به‌عنوان محیطی فرهنگی که برای استفاده بهینه از تصاویر مناسب است بدون واسطه پای خاطرات تلخ و شیرین پیشکسوتان جهاد و مقاومت بنشینند.

منصوب گفت: دومین برنامه روایت آلبوم‌های جنگی با حضور علی پیراسته، یکشنبه ۱۲ تیر ساعت ۱۸ در سالن شماره ۲ پردیس سینما هویزه مشهد واقع در چهارراه دانشگاه برگزار خواهد شد و این پیشکسوت دفاع مقدس ضمن نمایش تصاویر، توضیحات مرتبط با هر تصویر از جمله معرفی افراد حاضر در عکس‌ها و چرایی ثبت آن لحظه در قاب دوربین را ارائه می‌کند.

این هنرمند دفاع مقدس ضمن قدردانی از حمایت‌های حوزه هنری خراسان رضوی، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و واحد عکس مدیریت اسناد و مدارک اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در برگزاری این ویژه‌برنامه، گفت: امید است در جلسات بعد شاهد حضور پیشکسوتان جهاد و مقاومت با آلبوم‌های دوران دفاع مقدس باشیم تا روایتگر حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان خراسانی در این حماسه جاوید باشند.

منصوب در پایان از قشرهای مختلف مردم به‌خصوص خانواده‌ها و جوانان دعوت کرد تا با حضور پرشور خود در این محفل صمیمی شنونده خاطرات و روایتگری پیشکسوتان جهاد و مقاومت به استناد عکس‌ها در برنامه روایت آلبوم‌های جنگی باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار