امام جمعه بخش مرکزی یزد در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

ترویج سبک زندگی اسلامی نیازمند الگوسازی اجتماعی با محوریت خانواده است

آیت‌الله «مدرسی» گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی و توجه به موضوع حجاب و عفاف نیازمند الگوسازی اجتماعی و مردمی با محوریت خانواده به ویژه جوانان و نسل جدید است.
کد خبر: ۵۳۴۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳ - 13July 2022

آیت الله «سیدمحمدکاظم مدرسی» عضو شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه بخش مرکزی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد اظهار داشت: پوشش مناسب و رفتار صحیح اجتماعی در جامعه اسلامی به عنوان یکی از ارزش‌های مهم دینی و انسانی محسوب می‌شود که حجاب و عفاف از بعد تأثیرات فردی و اجتماعی جایگاه ویژه‌ای در جامعه بشری از بدو خلقت انسان تا به امروز داشته است.
 
وی افزود: چرا که رعایت حجاب به عنوان یک دستور دینی موجب تعالی روح می‌شود و هم به لحاظ جایگاه اجتماعی جامعه را از انحرافات باز داشته و به تقویت سلامت روحی و روانی افراد نیز کمک می‌کند و با ایجاد فضایی آرام و متناسب با حرکت در مسیر تقوا؛ بالندگی انسان در جهات مثبت و در زمینه‌های مختلف فکری، خانوادگی، اجتماعی، علم و ... را سبب می‌شود.
 
آیت الله مدرسی ادامه داد: اهمیت این مسائل به ویژه در جامعه امروز که کشور ما هدف تهاجم فرهنگی و جنگ نرم قرار گرفته است، دو چندان شده چرا که جامعه نیازمند ایمنی و باورمندی غنی در برابر اماج برنامه‌های مخرب اجتماعی و آسیب‌های مذهبی و فرهنگی است.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی یزد تاکید کرد: لازم است امروز در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف الگوسازی اجتماعی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و انقلابی با تکیه بر شیوه‌های نو، جذاب، هنرمندانه با بهره گیری از ظرفیت‌های فرهنگی برای مخاطب و اثر گذار به ویژه برای جوانان و خانواده مورد توجه قرار گیرد.
 
وی افزود: از دیگر سو باید این موضوع به دغدغه عمومی تبدیل شود و منتظر نمانیم یک فرد یا یک نهاد و دستگاه مرتبط در این زمینه اقدام کنند، بلکه ضروریست افراد دغدغه‌مند به میدان بیایند و کار مردمی همدلانه و اثربخش با تمرکز در محلات در زمینه حجاب و عفاف در اولویت برنامه‌های مذهبی و فرهنگی قرار گیرد.
 
آیت الله مدرسی اذعان داشت: ضرورت دیگر مورد نیاز در این عرصه نیز انجام اقدامات موثر در زمینه تولید و توزیع پوشاک اسلامی و مناسب است که ضعف جدی در این زمینه وجود دارد و باید برنامه‌های صنعت پوشاک به سمت تولیدات با کیفیت و قیمت مناسب با رویکرد اسلامی و توجه به عناصر جذابیت، بازارشناسی و رفع نیاز گروه‌های مختلف مصرف کنندگان حرکت کند.
 
انتهای پیام/ ندا دهقانی‌زاده
نظر شما
پربیننده ها