فرمانده ارشد ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد؛

نیروی هوایی اسرائیل برای جنگ چندگانه آتی آماده نیست

فرمانده ارشد نظامیان احتیاط ارتش رژیم صهیونیستی به مشکلات متعدد نیروی هوایی این رژیم در جنگ چندگانه آتی پرداخت.
کد خبر: ۵۳۵۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱ - 24July 2022

نیروی هوایی ما برای جنگ چندگانه آتی آماده نیستبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس به نقل از سما الاخباریه، اسحاق بریک ژنرال احتیاط رژیم صهیونیستی از بحران در ارتش این رژیم پرده برداشت و پس از اینکه در گذشته از نا آماده بودن نیروی زمینی این رژیم و نظامیان احتیاط برای جنگ آتی خبر داده بود از آماده نبودن نیروی هوایی صهیونیست‌ها درجنگ چندگانه آینده هم خبر داد.

«اسحاق بریک» فرمانده ارشد نظامیان ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی به مشکلات عدیده نیروی هوایی این رژیم در جنگ چندگانه آینده اشاره کرده و می‌نویسد: در جنگ چند جانبه آینده، پایگاه‌های نیروی هوایی اسرائیل یک هدف استراتژیک برای دشمن خواهد بود. موشک‌های نقطه‌زن با کلاهک‌هایی به وزن صد‌ها کیلوگرم مواد منفجره و همچنین هواپیما‌های بدون سرنشین روزانه به سمت پایگاه‌های نیروی هوایی از فاصله صد‌ها کیلومتری پرتاب می‌شوند. اسکادران‌های پهپاد روزانه روانه پایگاه‌های نیروی هوایی می‌شوند و به شدت به عملکرد پایگاه‌های اسرائیل و بلند شدن هواپیما‌ها آسیب می‌رسانند.

در جنگ چند جانبه آینده، پایگاه‌های نیروی هوایی اسرائیل یک هدف استراتژیک برای دشمن خواهد بود. موشک‌های نقطه‌زن با کلاهک‌هایی به وزن صد‌ها کیلوگرم مواد منفجره و همچنین هواپیما‌های بدون سرنشین روزانه به سمت پایگاه‌های نیروی هوایی از فاصله صد‌ها کیلومتری پرتاب می‌شوند. اسکادران‌های پهپاد روزانه روانه پایگاه‌های نیروی هوایی می‌شوند و به شدت به عملکرد پایگاه‌های اسرائیل و بلند شدن هواپیما‌ها آسیب می‌رسانند.

وی افزود: در هر پایگاه نیروی هوایی، یک گردان ذخیره وجود دارد که مسئولیت تداوم عملکردی پایگاه در طول جنگ را بر عهده دارد تا بتواند هواپیما‌ها را بلند و روی زمین بنشاند و وظایف خود را انجام دهند. وظیفه این گردان جمع آوری ترکش از باند‌ها در اثر انفجار موشک‌های دشمن، اطفاء حریق در پایگاه‌ها در اثر اصابت مستقیم موشک، مداوای مجروحان و انتقال آن‌ها به بیمارستان‌ها است.

فرمانده ارشد نظامیان احتیاط ارتش رژیم صهیونیستی گفت: اکنون سال‌هاست که هیچ کار سازمانی سیستماتیکی در نیروی هوایی وجود ندارد و از زمان تأسیس تیپ‌های تداوم عملکردی، ارتش اسرائیل آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد و معیار‌های آن‌ها را مشخص نکرده است که این امر باعث کمبود شدید نیروی انسانی و تجهیزات شد و به همین دلیل این گردان‌ها نمی‌توانند در جنگ بعدی ماموریت خود را انجام دهند واین بدین معناست که پرواز و فرود هواپیما‌های تهاجمی به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

بریک اعلام کرد: اکثر گردان‌های تداوم عملکردی امروزه در وضعیت فرسایشی قرار دارند، حتی گردان‌هایی که هنوز نیروی انسانی دارند، تجهیزات آتش نشانی و اطفای حریق ندارند و تقریباً هیچ آمبولانسی برای انتقال مجروحان به بیمارستان‌ها وجود ندارد. برای جمع آوری قطعات موشک از باند فرودگاه‌ها در زمان مناسب، نیروی انسانی و تجهیزات کافی وجود ندارد و هیچ سیستم رزمی یکپارچه، هیچ دستگاه آموزشی یکپارچه و هیچ روند سیستماتیک برای جذب و استخدام نیروی انسانی در گردان‌ها وجود ندارد. نیروی هوایی نیاز خود به ارتش را مشخص نکرده است.

وی می‌نویسد: علاوه بر این، بیشتر پایگاه‌های تسلیحاتی برای هزاران کادر و پرسنل ارتش اسرائیل حاضر در هر پایگاه نظامی، سرپناه ندارند.

بریک فاش کرد: فرماندهان ارشد نیروی هوایی همه چیز را مطلوب جلوه می‌دهند و فقط به دنبال خرید جنگنده‌های مدرن هستند و اقدامی برای آماده سازی پرسنل انجام نمی‌دهند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار