وحشت از تبدیل نابلس به جنین دوم/ تشدید تنش در روابط مسکو-تل‌آویو

منابع صهیونیستی گزارش دادند که نفتالی بنت پیشنهاد یائیر لاپید را در زمینه پذیرش مسئولیت قائم‌مقام وزارت خارجه نپذیرفته است، تا اختلافات میان این دو همچنان حل نشده باقی بماند.
کد خبر: ۵۳۵۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷ - 25July 2022

وحشت از تبدیل نابلس به جنین دوم/ تشدید تنش در روابط مسکو-تل‌آویوبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از رسانه‌های فلسطینی، تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی (کان) در گزارشی اعلام کرد که نفتالی بنت پیشنهاد یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تصدی سمت قائم‌مقام وزیر امور خارجه برای پایان تنش و اختلافات دو طرف را نپذیرفته است.

بنت و لاپید چند ماه پیش کابینه ائتلافی را در اراضی اشغالی تشکیل دادند. بعدها، اما با تشدید روند جدایی از کابینه ائتلافی و از دست رفتن اکثریت در کنست، نفتالی بنت نخست وزیر وقت، جهت جلوگیری از روی کار آمدن مجدد نتانیاهو، مجبور به انحلال کنست و کناره‌گیری از پست نخست‌وزیری شد. در پی این رخداد، یائیر لاپید که قرار بود در سال ۲۰۲۳ به‌صورت تناوبی پست نخست وزیری را برعهده بگیرد، زودتر موعد در این جایگاه قرار گرفت. این جابجایی قدرت البته آنچنان به مذاق بنت خوش نیامده و هر چند وقت یک‌بار اخباری از تنش میان وی و لاپید به گوش می‌رسد.

تشدید تنش در روابط مسکو - تل‌آویو

رسانه‌های عبری اعلام کردند که رژیم صهیونیستی تصمیم دارد در واکنش به ممنوعیت فعالیت آژانس مهاجرت یهود در روسیه، علیه این کشور دست به یک سری اقدامات تلافی‌جویانه بزند.

یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار اتخاذ تدابیر و اقداماتی علیه روسیه شده که از جمله آن می‌توان به این موارد اشاره کرد: توقف انتقال مالکیت زمین کلیسای «الکساندر نووسکی» در قدس اشغالی به روسیه، مبادرت به اقداماتی جدید برای کمک به اوکراین و فراخواندن سفیر رژیم صهیونیستی از مسکو برای مشورت.

وحشت از تبدیل نابلس به جنین دوم

اور هیلر خبرنگار نظامی شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد: بیشترین چیزی که سرویس‌های امنیتی اسرائیلی را نگران کرده، تبدیل شدن نابلس به جنین دوم است.

در عملیات روز گذشته مبارزان فلسطینی در شهر نابلس (کرانه باختری) نظامیان صهیونیست به مدت ۴۰ دقیقه در کمین گرفتار شده و امکان پیشروی پیدا نکردند.

یورش دوباره به مسجدالاقصی

گروهی از شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست به صحن غزالی در نزدیکی باب الاسباط در مجاورت مسجدالاقصی تعرض کرده و مناسک و نیایش‌های تلمودی را بجای آوردند.

سازمان‌های صهیونیستی موسوم به هیکل با صدور فراخوان‌هایی خواستار تعرض گسترده و دسته‌جمعی به مسجدالاقصی در سالروز به اصطلاح تخریب معبد کذایی یهود در تاریخ هفتم ماه آگوست آینده شدند. این سازمان‌ها خواستار برپایی مناسک و نیایش‌های تلمودی همزمان با تعرض دسته‌جمعی به مسجدالاقصی شدند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار