رئیس جمهور:

تشکیل شورای عالی جهاد سازندگی/ مسئولان نگاه تحولی داشته باشند

حجت‌الاسلام «رئیسی» گفت: وظیفه دولت هدایت، حمایت و نظارت گروه‌های جهادی است، که در همین راستا شورای عالی جهاد سازندگی، با شرکت عناصر جهادی تشکیل خواهد شد.
کد خبر: ۵۳۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵ - 28July 2022

تشکیل شورای عالی جهاد سازندگی در جهت حمایت از گروه‌های جهادی/ مسئولان نگاه تحولی داشته باشندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور امروز (پنجشنبه) در نشست با نخبگان استان همدان با بیان اینکه این ایام یادآور شهامت و شجاعت در مقابل منافقین کور‌دل است، اظهار داشت: این قشر به دنبال سنگ اندازی در همه عرصه‌ها بودند، اما به اهدافشان نرسیدند، در عملیات مرصاد عبرت‌های بسیاری است و از این عبرت‌ها باید درس گرفت.

وی با اشاره به اینکه در جریان جنگ تحمیلی سلحشوران و جوانان افتخار آفریدند، افزود: همواره باید شهادت و ایستادگی در عملیات مرصاد زنده بماند، منافق همیشه دنبال نفاق است و جریان انقلابی باید مراقب نفوذ باشد.

مراقب جریان نفوذ باشید

حجت‌الاسلام رئیسی با اظهار اینکه جریان نفاق چهره خود را می‌پوشاند تا اهداف پلید خود را دنبال کند، تصریح کرد: عملیات مرصاد به نخبگان و مردم نشان داد که باید مراقب جریان نفوذ باشند.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ اسلام، ضربه‌های فروانی از جریان نفاق خورده‌ایم اظهار داشت: باید به مردم یادآوری کنیم که مراقب جریان نفوذ و دست‌های پلید عناصر نفاق باشند و این هوشیاری می‌طلبد.

رئیس جمهور افزود: باید مراقب این جریان بود و از طرفی شناساندن این جریان هم سخت است. باید نقاب را از چهره نفاق کنار زد و به همه بگویید جریان نفاق چیست، حضرت فاطمه زهرا (س) نیز با خطبه‌های آتشین خود در جهت انجام این ماموریت و معرفی جریان نفاق برآمدند.

وی با تاکید براینکه باید به همه چهره نفاق را شناساند، گفت: همواره باید انسان راه و راهبر را بشناسد، موانع را بشناسد دوست و دشمن را بشناسد چرا که جریان‌های بسیار پیچیده و نفاق می‌خواهند خودشان را با اهداف پلید تحمیل کنند.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه در عرصه جهان کسانی که مدعی حقوق بشر هستند، مهد قاتلان و منافقین شدند، خاطرنشان کرد: دولت‌هایی که سرزمین خود را محل جولان این افراد قرار داده‌اند، باید پاسخگو باشند.

وی عنوان کرد: امروز دولت با ماموریت بسیار خطیری که برعهده دارد رمز موفقیتش مشورت است، دولت مردمی یعنی همراه با مردم، مدیران باید حلقه‌های مشورتی داشته باشند و اگر یک کاستی می‌بینند و یا ترک فعلی باعث ارتقای کشور می‌شود، انجام دهند.

رئیس جمهور با اعلام اینکه موفقیت دولت در همه عرصه‌ها در ارتباط با نخبگان است، خطاب به این قشر گفت: نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید چرا که مورد استقبال قرار می‌گیرد، ما در تلاش هستیم نگاه ما مردمی باشد و باید مردم را باور کرد.

در اجرای عدالت و بروکراسی‌های اداری دچار عقب ماندگی هستیم

وی با بیان اینکه کسانی که در عرصه‌های مختلف مسئولیت دارند، حتما باید نگاه تحولی داشته باشند، گفت: در بعضی موارد همچون اجرای عدالت عقب‌ماندگی‌های جدی داریم، مشکل بروکراسی اداری همچنان پابرجاست و باید شرایط پیچیده اداری که موجب کندی کار می‌شود، حل شود.

رئیسی با بیان اینکه اصلاحات دولت برای این است تا رانت خواری و فساد از بین برود، ادامه داد: این حرکت آغاز شده و اگر بستر‌های فسادزا اصلاح شود، شاهد اصلاح اقتصادی خواهیم بود.

وی با تاکید بر استفاده از نیرو‌های تحول گرا، جوان و حزب اللهی گفت: باید به جوان‌ها اعتماد کرد، من در سن ۲۱ سالگی دادستان بودم و این نشانگر توجه امام (ره) به جوانان بود و ما هم باید به این قشر اعتماد کنیم. رهبر انقلاب اسلامی هم بر استفاده از جوانان تاکید دارند و این اقدام جواب داده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در اقدامات اجرائی باید مصمم‌تر پیش رفت، افزود: در مباحث اقتصادی و اجرایی بسیار علاقمندم تا بعد از مشورت تصمیم لازم را اتخاذ کنم و به عنوان اولین دولتی هستیم که در یک دوره، وزرا و مدیران رده بالا را ارزیابی کردیم.

وی متذکر شد: برنامه تحول دولت مردمی آماده شده و چرخش‌های تحول آفرین مشخص شده و در این راستا از نقد هیچ ابائی نداریم تنها دولتی هستیم بعد از انقلاب دارای یک برنامه مدون شده و در ۳۷ حوزه نظام مسائل شناسایی شده است.

حجت‌الاسلام رئیسی در بخشی دیگر از سخنانش به نقش جهادسازندگی در اوایل انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: از اول کار دولت برنامه داشتیم تا جهاد سازندگی را مجدد مطرح کنیم، اما دیدیم که گروه‌های جهادی راه آنان را دنبال کردند و روحیه جهادی همچنان ماندگار است و وظیفه دولت در این خصوص هدایت، حمایت و نظارت گروه‌های جهادی است که در همین راستا شورای عالی جهاد سازندگی با شرکت عناصر جهادی تشکیل شود.

وی با بیان اینکه باید به اصناف و کارآفرینان اعتماد کرد، افزود: ما به انصاف کارآفرینان خود اعتقاد داریم و به کسانی که ممیزی مالیاتی انجام می‌دهند گفته‌ام به تراکنش اصناف نمی‌توان اتکا کرد و باید به فعال صنفی و کارآفرینان اعتماد کرد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه خانواده‌های شهدا دارای روحیه قوی‌ای هستند و گفت: رسیدگی به خانواده شهدا و ایثارگران مورد توجه ماست و باید قانون حمایت ایثارگران اجرا شود.

وی در ادامه به بیان نقاط قوت استان همدان در بخش اقتصاد پرداخت و گفت: کشاورزی در استان همدان اساس است و باید آن را محور قرار دهیمدر این خصوص باید مدیریت منابع آبی و اصلاح الگوی کشت انجام شود.

حجت‌الاسلام رئیسی با تاکید براینکه باید در جهت پویایی اقتصاد روستاها، تلاش کرد، گفت: باید مانع از مهاجرت کشاورزان به شهر شد که در خضوص باید اقتصاد روستا را تقویت کرد.

لزوم بهره برداری از معادن

وی بیان داشت: اقتصاد گردشگری هم اشتغال و درآمدزایی ایجاد می‌کند، بهره برداری از معادن باید به خوبی صورت گیرد و باید زیرساخت‌های موجود را تقویت کرد، مصمم هستیم واحد‌های تولیدی را فعال و معادن غیر فعال که پرونده بهره‌برداری آنان صادرشده را فعال کنیم.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنانش در خصوص نامیدن روزی به نام همدان گفت: شورای انقلاب فرهنگی آمادگی دارد روز‌های پرافتخار استان همدان که بسیار هم هستند ثبت کند و آن روزی که در قله‌تر است به نام روز همدان ثبت شود.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه‌های قدرت کشور تولید است، متذکر شد: صنایع نظامی قدرت است و تولید در مراکز صنعتی هم ایجاد تولید و قدرت می‌کند، هر محصولی در کشور ساخته می‌شود ایجاد قدرت می‌کند و همه باید تلاش کنیم اتفاقی در تراز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بیفتد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار