برنامه‌های صدا و سیمای خلیج‌فارس در ماه محرم اعلام شد

«جلائی» گفت: شبکه استانی صدا و سیمای خلیج‌فارس در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان ویژه‌برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی تدارک دیده است.
کد خبر: ۵۳۷۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶ - 02August 2022

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، «مهران جلائی» مدیرکل صدا و سیمای مرکز خلیج‌فارس امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در این ایام ویژه‌برنامه ۱۳ قسمتی «هم‌نوا با نینوا» از سیمای خلیج‌فارس به تهیه‌کنندگی مرتضی کیوانی زاده از ساعت ۲۱ به مدت ۶۰ دقیقه روی آنتن می‌رود و حال و هوای این ماه عزیز را به مخاطبان خود با استفاده از تصاویر و آیتم‌های متنوع بازگو می‌کند.

وی با بیان اینکه پخش عزاداری‌های ویژه ماه محرم از دیگر برنامه سیمای خلیج‌فارس است، افزود: مراسم‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان در سطح شهرستان‌های استان شامل مراسم پنجم محرم در میناب، عزاداری هفتم محرم در رودان (علم‌گردانی و سینه‌زنی) مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در حاجی‌آباد و بندرعباس و همچنین مراسم شام غریبان در حاجی‌آباد و امام‌زاده سید مظفر بندرعباس به تهیه‌کنندگی اسحاق آزادبخش تهیه و پخش می‌شود.

جلائی تصریح کرد: ویژه‌برنامه «عشق و عطش» نیز از صدای خلیج‌فارس در ۱۲ قسمت ۷۵ دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی مشترک منیژه فدایی، امید تنی و سید جلیل هاشمی شامل بخش‌های نوحه‌سرایی، مباحث کارشناسی و ... پخش می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز خلیج‌فارس ادامه داد: ویژه‌برنامه «شب‌های محرم» در قالب ۱۴ قسمت ۵۵ دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی سید جلیل هاشمی و ویژه‌برنامه «نغمه‌های عاشورایی» که به نغمات مذهبی نواحی مختلف کشور به ویژه استان هرمزگان می‌پردازد در ۲۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی نعیمه حمزوی در ماه محرم از رادیو خلیج‌فارس تقدیم مخاطبان می‌شود.

جلائی بیان کرد: «علمدار» دیگر ویژه‌برنامه ایام محرم است که به تهیه‌کنندگی مریم صابری در یک قسمت ۱۲۰ دقیقه‌ای در روز تاسوعا از رادیو خلیج‌فارس پخش می‌شود. «نماز عشق» نیز ویژه‌برنامه رادیو خلیج‌فارس در روز عاشورای حسینی است که به تهیه‌کنندگی مریم صابری در قالب یک قسمت ۱۲۰ دقیقه‌ای به پوشش نماز ظهر عاشورا در هرمزگان می‌پردازد.

وی عنوان کرد: «آفتاب حسن» نیز برنامه گفتگو محور رادیو خلیج‌فارس ویژه ماه محرم است که به گفت‌وگو درباره ویژگی‌های اخلاقی سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان و فرهنگ عاشورایی استان هرمزگان می‌پردازد که در ۱۲ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای توسط فائقه علایی نیا تهیه و تولید می‌شود.

جلائی در خصوص برنامه‌های معاونت خبر مرکز خلیج‌فارس در ایام محرم نیز، اظهار داشت: این معاونت هم در دهه اول محرم به پوشش خبری مراسم‌های عزاداری سالار شهیدان امام حسین (ع) در شهر‌ها و روستاها، تهیه گزارش از آداب و سنن عزاداری محرم در مناطق مختلف استان و نیز تهیه گزارش با رویکرد احیاء امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از اهداف قیام امام حسین (ع) می‌پردازد.

وی یادآور شد: تولید چند کلیپ در مورد یاران امام حسین (ع) در روز عاشورا، بازتولید مکملی‌های حوزه سیما، تولید کلیپ در مورد حسینیه‌ها و اماکن مهم استان که عزاداری‌های خاص انجام می‌دهند، ایجاد صفحه ویژه محرم در سایت صدا و سیمای مرکز خلیج‌فارس، تولید ویدئوی مربوط به مراسم عزاداری از روی شناور و نقاط مرزی و باز توزیع محتوا‌های تولید شده در مراکز استان‌های صدا و سیما در دستور معاونت فضای مجازی خلیج‌فارس قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار