گفت و گو با مادر شهید امیری؛

شهیدی که سرش جایزه و مژدگانی داشت/ دفاع مقدس انسان‌ساز است

با شروع جنگ وحید آرام و قرار نداشت. مانده بود تا مادر را چگونه راضی کند و اجازه حضور در جبهه را بگیرد. هر لحظه که خبرها و تصاویر جبهه ها از تلویزیون پخش می شد دغدغه اش برای حضور و مقابله با دشمن متهاجم افزون تر می شد.
کد خبر: ۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۸ - 03November 2013

شهیدی که سرش جایزه و مژدگانی داشت/ دفاع مقدس انسان‌ساز است

خبرگزاری دفاع مقدس: وحید امیری در روز ۱۹ آذر سال ۱۳۴۴ دیده به جهان گشود که این روز مصادف با نیمه شعبان و ولادت امام زمان (عج) بود.

وی از ابتدای کودکی نسبت به خاندان پیامبر و اهل بیت ارادت و عشق فراوانی داشت و معتقد بود که تا پای جان باید در راه دفاع از ارزشهای اسلام، دین و قرآن ایستاد. بدون اینکه کسی به او بگوید قبل از رسیدن به سن تکلیف، عبادات و فریضههای دینی خود را به جا میآورد.
 
* انتخاب نامش از قرآن بود
 
در انتخاب نامش اسامی مهدی و وحید را در قرآن قرار دادند تا به یاری حق نامی زیبا برای وی انتخاب شود و در هنگام انتخاب نام وحید نمایان شد. نامگذاری او هم به روش الهی صورت گرفت و خواست خدا بود تا نامش وحید و سرباز امام زمان (عج) باشد.
مادر شهید امیری در این باره می گوید: در دوران هشت سال دفاع مقدس نه تنها فرزند من بلکه تمامی فرزندان این مرز و بوم با نثار جان و خون خود به جهانیان نشان دادند ملت ایران در برابر ستمگران سکوت نخواهد کرد.
 
خصوصیات اخلاقی بارز او سبب محبوبیت وی شد
 
وحید فردی خوش اخلاق، باهوش، مردمدار و متدین بود. عاشق امام زمان بود و در ایام نیمه شعبان با تمام وجود برای برگزاری مراسم ولادت آقا با شور و شوق کار میکرد.
 
اخلاق نیکو و پسندیده داشتن را از آداب مسلمانی می دانست و معتقد بود نباید کاری کرد که دیگران ناراحت شوند. رفتار انسان باید الگو گرفته از ائمه باشد.
 
* دفاع مقدس انسانساز است
 
وحید معتقد بود که دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی انسان ساز بود و انسان را از دنیای مادی به عالم معنا میبرد.
 
شهید امیری با شروع جنگ دغدغه حضور به جبههها را داشت و میگفت باید از مرزها دفاع کنیم و امام را تنها نگذاریم.
 
وی به حدی مشتاق حضور در جبههها بود که سر از پا نمیشناخت. در کلاس نهم درس میخواند و اولین امتحان آذرماه بود که گفت میخواهم به جبهه بروم.
 
در اوضاع و احوالی بودیم که پدرش تازه فوت کرده بود؛ اما او اصرار میکرد که به جبهه برود. گفتم بعد از پدرت تو سرپرست خانوادهای گفت: مادر، خواهرها و برادرهایم خدا دارند.
 
از طریق پادگان امام حسین (ع) عازم جبهه شد و آذر ماه سال ۶۱ آغاز حضورش در جبههها بود. دائم به خانواده  نامه میداد و از محاسن و خوبیهای سنگرها و فضای معنوی جبهه مینوشت. او جبهه اندیمشک، دوکوهه، کرمانشاه، کردستان را تجربه کرده بود.
 
* کومولهها برای سر وحید جایزه گذاشته بودند
 
تلاشها و مبارزات وحید به حدی بود که همرزمانش میگفتند اعضای گروهک کوموله برای سر وحید جایزه تعیین کرده بود.
 
او به نظافت، تمیزی و همچنین داشتن ظاهری آراسته بسیار اهمیت میداد. معتقد بود که پاکی و نظافت انسان را ارزشمندتر میکند.
 
اشتیاق جبهه ها او را از دنیا رهاند
 
وحید 15 سال بیشتر نداشت که از طریق سپاه عازم جبهه شد. او با اشتیاقی که برای حضور در جبهه ها داشت درس و دنیا را رها کرد و ترجیح داد تا از خاک، ناموس، انقلاب و اسلام دفاع کند.
 
ایمان و اعتقادات دینی او به حدی بود که هرگز نماز و روزه او ترک نمیشد. به امام حسین (ع) ارادت خاصی داشت؛ و انقلاب را برگرفته از نهضت حسینی و قیام عاشورا میدانست.
 
برای آخرین بار که به خانه آمد تمام نامههایی که برای من فرستاده بود با خود برد. به اطرافیان گفته بود که خواب دیده و این بار آخرین دیدارش با اقوام و خانواده است و خواسته بود که این موضوع از من مخفی بماند. سرانجام شهید وحید امیری بعد از خدمت در لشکر محمد رسولالله عملیات کربلای ۲ در ۱۱ شهریور سال ۶۵ در منطقه «حاج عمران» به درجه رفیع شهادت نائل شد.
 
به گفته همرزمانش همیشه داوطلب برای حضور در خط مقدم بود. بعد از ۹ روز در ۲۲ شهریور مصادف با هفتم محرم پیکر پاک و مطهرش تشییع شد. وحید امیری در قطعه ۵۳ شماره ۱۴ به خاک سپرده و آرام گرفت.
 
امروز نیز جوانان این مرز و بوم با تداوم راه شهدا انقلاب را به جلو می برند. نسل نوجوان و جوان درس از زندگی و نحوه رفتار شهدا بگیرند. به عنوان مثال وحید هیچ وقت گلایه نمیکرد و در تمام شرایط روحیهای بانشاط و شاداب داشت. امروز نیز ما باید در برابر هر سختی و مشکلی صبور باشیم.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار