رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور:

«فراجا» تمهیدات لازم برای سفر زائران اربعین را اندیشیده است

سردار «هادیان‌فر» گفت: خوشبختانه همکاران ما در بخش‌های مختلف انتظامی و خصوصاً راه و راهور، تمهیدات لازم را از مدت‌ها پیش برای سفر زائران اربعین اندیشیده‌اند.
کد خبر: ۵۴۱۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸ - 24August 2022

«فراجا» تمهیدات لازم برای سفر زائران اربعین را اندیشیده استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «سیدکمال هادیان‌فر» رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، امروز (چهارشنبه) در حاشیه بازدید از پایانه مرزی خسروی در شهرستان «قصرشیرین»، اظهار داشت: خوشبختانه همکاران ما در بخش‌های مختلف انتظامی و خصوصاً راه و راهور، تمهیدات لازم را از مدت‌ها پیش برای سفر زائران اربعین اندیشیده‌اند.

سردار هادیان‌فر ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته، در مراسم اربعین امسال جمعیتی بین ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر شرکت خواهند کرد و تجربه سال‌های قبل نشان داده است که بالغ بر ۹۶ درصد آن‌ها از طریق مرز‌های زمینی عازم عتبات عالیات می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با بیان اینکه بیش از ۶۵ درصد زائران اربعین با خودرو‌های شخصی به مرز‌های چهارگانه مهران، شلمچه، چذابه و خسروی مراجعه می‌کنند، افزود: با این حال ۸ هزار دستگاه اتوبوس نیز از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهیا و کار انتقال زائران را به مرز‌های یاد شده برعهده خواهند داشت.

وی طول مسیر‌های تردد زائران اربعین را ۱۶۰۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: ۶۴۰ کیلومتر این مسیرها در استان کرمانشاه قرار دارد و خوشبختانه اقدامات لازم برای مدیریت بار ترافیکی این مسیر اندیشیده شده و همکاران ما در این استان آماده خدمات‌رسانی به عموم زائران هستند.

سردار هادیان‌فر با اشاره به پیش‌بینی افزایش سفر زائران اربعین، گفت: همین موضوع نگرانی افزایش سوانح رانندگی را نیز ایجاد می‌کند که امیدوارم با همکاری خود زائران و ناوگان حمل و نقل عمومی، شاهد به حداقل رسیدن تصادفات باشیم و هیچ‌کدام از هموطنان‌مان جان خود را از دست ندهند.

وی با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم در داخل کشور برای تامین امنیت زائران و مدیریت سفر آن‌ها، ابراز امیدواری کرد که با همکاری دولت عراق، عاشقان حضرت امام حسین (ع) سفر خوبی داشته باشند و به سلامت در مراسم معنوی پیاده‌روی اربعین شرکت کرده و به شهر و دیار خود بازگردند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار