مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران:

شهدای ورامین مردان تاریخ‌ساز انقلاب و دفاع‌مقدس هستند

مرتضوی در یادواره شهدای اصناف و بازاری شهرستان ورامین از شهدای دیار ورامین به عنوان مردان تاریخ‌ساز دوران انقلاب و دفاع‌مقدس یاد کرد و گفت: شهرستان ورامین با اهدای صد‌ها شهید نهال انقلاب را پرورش داده است.
کد خبر: ۵۴۲۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰ - 30August 2022

شهدای ورامین مردان تاریخ‌ساز انقلاب و دفاع‌مقدس هستندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «عبدالله مرتضوی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران صبح روز گذشته (دوشنبه) به مناسبت هفته دولت و در آستانه سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر با حضور در شهرستان‌های ورامین و پیشوا ضمن دیدار و گفت‌وگو با خانواده‌های شهدای کارمند، در یادواره شهدای اصناف و بازاریان شهرستان ورامین شرکت کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در این مراسم با ادای احترام به ساحت مقدس شهیدان، جانبازان و آزادگان سرافراز از شهدای دیار ورامین به عنوان مردان تاریخ‌ساز دوران انقلاب و دفاع مقدس یاد کرد و اظهار داشت: شهرستان ورامین با اهدای صد‌ها شهید نهال انقلاب را پرورش داده است، گفت: همت بلند شهیدان در ۱۰۰ سال گذشته، اقتدار و عظمت کشور را بیمه کرد.

مرتضوی عزت و اقتدار امروز کشور را ثمره مجاهدت و ایثارگری و خون پاک شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای دولت دانست و افزود: شهیدان رجایی و باهنر زودتر از آنچه در آرزو‌های ملت بود به شهادت رسیدند؛ در همه سال‌های پس از انقلاب، چهره‌های مسئول در جامعه در دفاع از کیان نظام تلاش کردند و در این مسیر به درجه رفیع شهادت، جانبازی و آزادگی دست یافتند.

وی با بیان اینکه امروز سیره شهدای والامقام چراغ راه همه خدمتگزاران و مسئولان است افزود: همه باید تلاش کنیم تا نام و یاد شهیدان در فضای عمومی کشور حفظ شود و امروز زنده نگه داشتن یاد شهیدان همانطور که رهبری معظم فرمودند کمتر از شهادت نیست و همه باید در این راه مقدس قدم گذاشته و خود را وقف فرهنگ اسلامی با محوریت ایثار و شهادت کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران حماسه شهدا در تمام سال‌های قیام علیه رژیم ستم‌شاهی، دوران دفاع‌مقدس و جبهه مقاومت را امتداد حماسه حضرت ابا عبدالله (ع) و یاران وفادارشان در قیام عاشورا برشمرد و تصریح کرد: مروری بر سبک زندگی و سیره شهیدان بیانگر این است که ملت ایران مبارزه در برابر ظلم را از پیام عاشورا آموختند و در همین راه همچنان استوار و ثابت قدم هستند.

در پایان این مراسم با حضور حجت‌الاسلام «سید محسن محمودی» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران از یادگاران و خانواده ۱۸ شهید اصناف و بازاری شهرستان ورامین تجلیل شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران همچنین با خانواده شهدای کارمند در شهرستان‌های ورامین و پیشوا دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار‌ها که با حضور فرمانداران، روسای بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس صندوق شاهد بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های تهران برگزار شد، از خانواده شهدای والامقام «حیدرعلی شاهسون»، «سیدناصرشاه صاحب»، «مرتضی شیرازی»، «شعبان تاجیک» و «نصراله، رضا و محمد جنیدی جعفری» تجلیل شد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار