نماینده مردم در مجلس:

بهبود همکاری‌های چندجانبه در سیاست همسایگی پیگیری شود

آقازاده دافساری گفت: گام دوم سیاست همسایگی مبتنی بر ارتقای همکاری‌های چندجانبه و منطقه‌ای است تا شاهد توسعه سطح روابط در سطوح مختلف باشیم.
کد خبر: ۵۴۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹ - 02September 2022

بهبود همکاری‌های چندجانبه در سیاست همسایگی پیگیری شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سید علی آقازاده دافساری» عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص پیگیری ارتقای همکاری‌های چندجانبه و منطقه‌ای از سوی کشورمان در گام دوم در سیاست همسایگی، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با بسیاری از کشور‌ها مرز جغرافیایی دارد، ولی مرز‌های سیاسی می‌تواند وسیع‌تر باشد و در این راستا همسایگان در اولویت قرار دارند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: در واقع کشورمان بر اساس سیاست همسایه محوری، راهبرد ارتباط مستمر همه جانبه سیاسی، اقتصادی، امنیتی و ... با کشور‌های منطقه را در پیش گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای تاثیرگذاری در تحولات منطقه‌ای و بین المللی نیاز به همگرایی کشور‌ها با یکدیگر است، ادامه داد: به عبارتی پایداری تعاملات مشترک در گرو همراهی کشور‌ها است و این مهم می‌تواند منافع جمعی را تامین کند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با یادآوری اینکه کشور‌های منطقه دارای فرهنگ، تاریخ و ارزش‌های مشترک هستند که می‌تواند زمینه ساز همکاری‌های چندجانبه باشد، افزود: در واقع برای نقش‌آفرینی مؤثر در معادلات منطقه‌ای راهی جز فعالیت‌های مشترک نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین در تلاش هستیم کشورمان در تلاش است در گام دوم سیاست همسایگی، بر ارتقای همکاری‌های چندجانبه و منطقه‌ای تمرکز کند تا شاهد توسعه سطح روابط در سطوح مختلف باشیم.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها