«شکارچی تانک» خرمشهر چه کسی بود؟

با شروع جنگ تحمیلی احمد در کنار دیگر رزمندگان دلاور خرمشهر با اندک سلاحی که در اختیار داشتند، مردانه دفاع کردند و زمان کوتاهی از شروع جنگ نگذشته بود که لقب "شکارچی تانک" را از آن خود کرد.
کد خبر: ۵۴۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲ - 04October 2015

«شکارچی تانک» خرمشهر چه کسی بود؟

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس، شهید «احمد شوش» از جمله مجاهدان و دلاورمردان خرمشهری بود که در همان نخستین روزهای دفاع از شهر خون پاکش نثار راه اسلام و انقلاب شد. او که متولد سال 1335 بود، در 9 مهرماه سال 59 و در سن 24 سالگی به شهادت رسید. به نام این شهید سرافراز در کتاب معروف «دا» اشاراتی شده است. علی سالمی یکی از جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس این شهید خرمشهری را چنین معرفی میکند: «احمد را از زمان کودکی میشناختم، در یک محله بودیم و با برادران کوچکتر وی همبازی و رفیق بودم؛ وی فردی خودساخته، قوی، نیرومند، آرام و نجیب بود؛ که از نوجوانی کار میکرد.

راهاندازی اولین کمیته انقلاب در محل کنسولگری آمریکا/ تأسیس جهاد سازندگی خرمشهر

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، احمد همراه بچههای محل اولین کمیته انقلاب را در محل کنسولگری آمریکا که توسط نیروهای انقلاب تصرف شده بود، راهاندازی کرد. در روز اول غائله و درگیری ماجرای خلق عرب، زخمی و جهت مداوا به کشور آلمان اعزام شد و تحت درمان قرار گرفت. مدتی هم با بچههای دژبانی نیروی دریایی که با بچههای انقلاب همکاری داشتند، بود.

احمد از اولین افرادی بود که در راهاندازی جهاد سازندگی خرمشهر پیشگام و از مؤسسین آن بود؛ افتخار خدمت در کنار او را داشتم، شاهد فعالیتها و بهتر بگویم ایثارگریهای او بودم، او تمام وقت در خدمت جهاد بود و برخی روزها حتی به خانه نمیرفت. احمد شبانهروز در خدمت اهداف جهاد بود و جهاد سازندگی را جهاد اکبر میدانست، در بیشتر گروههای کاری (آبرسانی، برق، رفاه و فرهنگی برای روستاییان) حضور داشت؛ بر همه امور هم نظارت داشت و هم همکاری، در حقیقت احمد سرپرست بچههای جهاد بود.

گذراندن دوره آموزش جنگهای نامنظم در لبنان/ کسب لقب "شکارچی تانک" در خرمشهر

زمستان سال 58 سیلی آمد و خسارت زیادی به روستاهای خرمشهر وارد شد که احمد در این راه بسیار زحمت کشید تا مشکلات سیلزدگان را حل کند. احمد دوره آموزش جنگهای نامنظم را در لبنان دیده بود، پس از بهبودی در کشور آلمان از همانجا راهی لبنان شد و با اتمام دوره، از توان رزمی بالایی برخوردار شد. در آن دوره با فردی انقلابی از شهرستان رودسر آشنا و این آشنایی باعث شد، زمان جنگ او و همشهریان رودسریاش به یاری احمد بشتابند و تا پایان دفاع در کنار بچههای خرمشهر باشند.

با شروع جنگ تحمیلی احمد در کنار دیگر رزمندگان دلاور خرمشهر با اندک سلاحی که در اختیار داشتند، مردانه دفاع کردند و زمان کوتاهی از شروع جنگ نگذشته بود که لقب "شکارچی تانک" را از آن خود کرد. او چندین تانک دشمن را با آرپی جی منهدم کرد. احمد بسیار نترس و شجاع بود، به قلب دشمن میتاخت و جلوی پیشروی تانکهای دشمن به سمت خرمشهر را میگرفت.»
 

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار