حملات راکتی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه

منابع سوری خبر دادند که صدای چندین انفجار از پایگاه غیر قانونی نظامیان تروریست آمریکایی در استان دیرالزور شنیده شده است. برخی منابع می‌گویند که سه راکت به این پایگاه اصابت کرده است.
کد خبر: ۵۴۳۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵ - 03September 2022

حملات راکتی به پایگاه آمریکا در شرق سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع محلی از وقوع انفجار در پایگاه غیر قانونی نظامیان تروریست آمریکایی در استان دیرالزور واقع در شرق سوریه خبر می‌دهند.

رادیو «سوریانا» به نقل از این منابع گزارش داد، صدای چند انفجار در پایگاه آمریکایی‌ها در میدان نفتی «العمر» در شرق دیرالزور شنیده شده و شعله‌های آتش نیز در حال زبانه کشیدن است.

برخی منابع هم خبر دادند که پایگاه آمریکایی‌ها در این منطقه، هدف سه راکت قرار گرفته است. کانال تلگرامی صابرین نیوز گزارش داد که این حملات، با راکت‌های ۱۰۷ میلیمتری فجر-۱ صورت گرفت. هنوز آماری از تلفات این حملات منتشر نشده است.

خبرگزاری اسپوتنیک هم به نقل از منابع محلی گزارش داد که این حملات، دستکم با سه راکت کاتیوشا صورت گرفته که در پی آن، آتش‌سوزی شدیدی رخ داده است.

خبرنگار اسپوتنیک حاضر در دیرالزور گفت که در پی این حملات، آژیر‌های خطر به صدا درآمد و نیرو‌های آمریکایی هم در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

منابع محلی نیز خبر دادند که آمبولانس‌ها به سرعت عازم محل انفجار‌ها شدند. نیرو‌های آمریکا و عناصر مسلح وابسته به آنان در این منطقه، مستقر شدند و بالگرد‌ها و پهپاد‌های شناسایی آمریکا، به شدت در حال پرواز در منطقه هستند.

پیش از این هم در سوم شهریور ماه جاری، پایگاه آمریکا در میدان نفتی «کونیکو» واقع در استان دیر الزور هدف حمله راکتی قرار گرفت. پس از حمله راکتی به پایگاه آمریکا در میدان کونیکو صدای چند انفجار در این پایگاه به گوش رسید.

منابع محلی هم خبر دادند که نیرو‌های آمریکا به‌سرعت منطقه را بستند و همزمان با این اقدام، پرنده‌های نظامی آمریکا در محل حمله به پرواز در آمدند.

آمریکا در سال‌های گذشته به بهانه مقابله با تروریسم و داعش از شبه‌نظامیان جدایی‌طلب حمایت کرده و مناطق نفت‌خیز سوریه را تحت اشغال خود درآورده است. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا پیشتر به صراحت گفته بود که حضور نظامیان آمریکا در سوریه به خاطر چاه‌های نفت است.

آمریکا علاوه بر نفت و گازوئیل به طور هفتگی مقادیر زیادی از غلات سوریه را برای مصارف نظامیان خود به کشور‌های مجاور قاچاق می‌کند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها