امام‌جمعه موقت تهران:

کارکنان نیرو‌های مسلح باید خود را با عمل به قرآن محک بزنند

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: فرماندهان و کارکنان نیرو‌های مسلح که دانشگاه عشق، ایثار، دفاع و جهاد را پشت سر گذاشتند باید خود را با عمل به قرآن محک بزنند.
کد خبر: ۵۴۳۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸ - 04September 2022

کارکنان نیرو‌های مسلح باید خود را با عمل به قرآن محک بزنندبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» امام‌جمعه موقت تهران در مراسم اولین سالگرد ارتحال سرلشکر بسیجی سید حسن فیروز آبادی رئیس اسبق ستاد کل نیرو‌های مسلح که امروز در مسجد جهاد این ستاد با حضور خانواده آن مرحوم و فرماندهان و کارکنان نیرو‌های مسلح برگزار شد، اظهار داشت: اولین پله‌ای که بشر باید بر روی آن قدم بگذارد کسب ایمان است البته ایمان لفظ یا ذهن نیست بلکه باور، تعهد و التزام، کشش و کوشش است که در برخی از آیات قرآن به اهمیت آن اشاره شده است.

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: شما فرماندهان و کارکنان نیرو‌های مسلح که دانشگاه عشق، ایثار، دفاع و جهاد را پشت سر گذاشتید باید خود را محک بزنید به اینکه چه مقدار قرآن می‌خوانید و به آن عمل می‌کنید؛ مومنان کسانی هستند که تعهد کردند دلبستگی شان به خدا و رهبری الهی باشد.

امام جمعه تهران گفت: در این رابطه باید گفت که دو نوع ایمان داریم بدین صورت که عده‌ای ایمان ظاهری دارند لذا ابن باعث می‌شود ادعای روشنفکری کنند، در آیات الهی تردید کرده و به انواع بدبختی‌های ناشی از غرب گرفتار شوند، اما در مقابل آن کسی که در ایمان خود ثبات و عمق دارد در برابر فرامین خدا از دادن سر هم دریغ نمی‌کند.

وی ادامه داد: بعضی از رزمندگانی که در جبهه حق جانفشانی کردند سر سوزنی غبار بر ایمان آن‌ها ننشسته است در واقع این‌ها همه در جهاد اکبر، اوسط و اصغر سلاح‌های خود را نو کردند و آرزو می‌کنند با حضور حضرت حجت در جنگ جهانی علیه مستکبرین حضور یابند؛ بنابراین کسانی که می‌خواهند به مقام قرب خداوند برسند باید همواره در جهاد با نفس خود را رصد کنند چراکه اگر در روز حتی یک گناه هم انجام دهند، در این جنگ شکست خورده‌اند.

حجت‌الاسلام صدیقی با تاکید بر اینکه اعتقاد، اراده، عزم و شهادت طلبی در جنگ مهم هستند، اضافه کرد: کسانی ‌که به مقام علم می رسند از تعلقات دنیوی دل می‌کنند همانند رفتاری که ما در شهیدانی همچون حججی ها و سلیمانی ها دیدیم بنابراین چنانچه کسی می خواهد به معشوق الهی برسد باید دل خود را بدهد یعنی اگر دل از دنیا و تعلقات آن کنده شد در اسارت و با دستان بسته در برابر دشمن هیچ ترس و واهمه ای نخواهد داشت.

وی همچنین درباره مرحوم فیروزآبادی هم عنوان کرد: سردار فیروز آبادی ۲۳ سال در راس نیروهای مسلح به ایفای وظیفه پرداخت و به پاس خدماتی که انجام داده بود از سوی فرمانده معظم کل قوا با اهدای نشان نصر و فتح از وی ‌تجلیل به عمل آورد؛ اگر سردار فیروز آبادی را با همه فضایلش از دست دادیم اما امروز سردار باقری را داریم که دلداده ولایت است.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار