فرمانده سپاه حضرت رسول (ص) تهران بزرگ:

تأکید بر مؤلفه‌های موفقیت انقلاب اسلامی «امر به معروف» است + تصاویر

سردار حسن‌زاده گفت: جایگاه اصلی جهاد تبیین ذیل جهاد امر به معروف و نهی از منکر است. آنجایی که دشمن می‌خواهد مسئولین، ملت و خانواده‌های ما را مأیوس کند، ما باید با تلاش، بیان و فعالیت خود مانع آن شویم. این جهاد از جنس تبیین است؛ اما ذیل امر به معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۵۴۳۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶ - 06September 2022

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، یادواره شهدای امر به معروف و نهی از منکر، عصر امروز (سه‌شنبه) در سالن خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد؛ در این مراسم که با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولین از جمله سردار «حسن حسن‌زاده» فرمانده سپاه حضرت رسول (ص) تهران بزرگ، حجت‌الاسلام «کاظم صدیقی» رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، حجت‌الاسلام «سید محمدحسن ابوترابی‌فرد» امام جمعه موقت تهران برگزار شد، ابتدا سردار «حسن حسن‌زاده» فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ ضمن عرض خیر مقدم به حضار و عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام ماه صفر و ایام اربعین حسینی (ع) اظهار داشت: از خداوند می‌خواهیم که توفیق دهد تا از معنویت این ایام بویژه اربعین بهره ببریم.

فرمانده سپاه حضرت رسول (ص) تهران بزرگ، در مورد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار داشت: هدف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که رهبر معظم انقلاب اسلامی که چشم‌انداز انقلاب اسلامی را در آن را ترسیم فرمودند که شامل تحقق جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی و بسترسازی برای ظهور است. فهم من از فرمایشات مقام معظم رهبری و موضوعات مربوط به جامعه اسلامی، از آن تعریف جامعی که حضرت آقا در تراز کاملی دارند در مورد محقق شدن جامعه اسلامی دارند که منظور ایشان از جامعه اسلامی، جامعه‌ای است که در آن آرمان‌ها و آرزو‌های اسلام و آموزه‌های اسلامی محقق شود.

جامعه‌ای که از فقر و گرسنگی به دور است و عدالت، آزادی و امنیت در آن برقرار است و از نشاط و سلامت کامل برخوردار است و روابط اجتماعی در آن مبتنی بر آموزه‌های دینی است.

وی افزود: به نظر من جامعه اسلامی بر روی ستون‌هایی سوار است و مهم‌ترین، مستحکم‌ترین، ارزشمندترین و اثرگذارترین ستون‌ها که جامعه اسلامی روی آن سوار است، فریضه مهمی به نام «امر به معروف و نهی از منکر» است؛ اگر همه این ستون‌ها با هم هماهنگ باشند، جامعه اسلامی مستقر می‌شود، استحکام و استمرار پیدا می‌کند و مانا می‌شود فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

فرمانده سپاه حضرت رسول (ص) تهران بزرگ: تأکید بر مؤلفه‌های موفقیت انقلاب اسلامی «امر به معروف» است/ ضمانت سلامت جامعه توسط امر به معروف و نهی از منکر

فرمانده سپاه حضرت رسول (ص) تهران بزرگ در مورد فایده‌ای که فریضه امر به معروف و نهی از منکر برای سلامت جامعه دارد، گفت: «امر به معروف و نهی از منکر» فریضه‌ای است که سلامت جامعه و ماندگاری یک نظام اسلامی را تضمین می‌کند و مانع آن می‌شود که حاکمان ظلم بر مردم اشراف و تسلط پیدا کنند و سلامت، امنیت و نشاط جامعه و محلات را تضمین می‌کند.

وی در مورد همگانی بودن عرصه‌های جهاد اظهار داشت: به فضل پروردگار و به واسطه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، امروز عرصه‌های جهاد به روی همه ما باز است و این توفیق بزرگی است.

جهاد امر به معروف و نهی عرصه‌ای است که همه توفیق حضور در آن را دارند؛ اگر عرصه‌های جهادی را ذیل جهاد امر به معروف و نهی از منکر تعریف کنیم، کار درستی کرده‌ایم.

سردار حسن‌زاده افزود: جایگاه اصلی جهاد تبیین، ذیل جهاد امر به معروف و نهی از منکر است. آنجایی که دشمن می‌خواهد مسئولین، ملت و خانواده‌های ما را مأیوس کند، ما باید با تلاش، بیان و فعالیت خود مانع آن شویم. این جهاد از جنس تبیین است؛ اما ذیل امر به معروف و نهی از منکر است.

فرمانده سپاه حضرت رسول (ص) ادامه داد: زمانی که بر مؤلفه‌های موفقیت، پیروزی و توانمندی و مانایی انقلاب اسلامی که دشمن می‌خواهد آن را تضعیف کند، تأکید می‌کنیم، توضیح می‌دهیم، یادآوری می‌کنیم و آن را بیان می‌کنیم، این کار «امر به معروف» است و زمانی که تأکید می‌کنیم ما نباید مرعوب شیوه‌های عملیاتی روانی دشمن شویم، وقتی مانع کار زشتی می‌شویم، این کار «نهی از منکر» است.

وی درمورد ویژگی‌های جهاد در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که جهاد دو ویژگی دارد؛ در جهاد، «تلاش» وجود دارد که روح آن در خود تنبلی، سستی، سکون، ایستایی و توقف ندارد و روح حاکم بر تلاش یعنی حرکت، فعالیت مضاعف در جامعه اثرگذار بودن و واکنش در برابر تمام اتفاقات بیرونی که اگر این، یک اتفاق ارزشی است، آن را تأیید کنیم و به آن واکنش مثبت نشان دهیم و بر آن تأکید کنیم و اگر در جایی منکر و خلافی انجام می‌شود و ناپسند است، علیه آن بیانیه داده و عکس‌العمل نشان دهیم.

سردار حسن‌زاده افزود: حضرت آقا فرمودند که هر تلاشی جهاد نیست؛ بلکه آن تلاشی جهاد است که در مقابل دشمن باشد. امروز در عرصه امر به معروف و نهی از منکر در صحنه بودن، تلاش کردن، پویا بودن و واکنش نشان دادن در مقابل دشمن است و به نظر می‌رسد یکی از عرصه‌هایی که همه باید توفیق حضور در جهاد را داشته باشیم، عرصه جهاد امر به معروف و نهی از منکر است.

فرمانده سپاه حضرت رسول (ص) تهران بزرگ اظهار داشت: من به خانواده شهدای امر به معروف و نهی از منکر که فرزندانشان در راه جهاد امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسیدند، تبریک می‌گویم. این‌ها نماد و الگو هستند و در جامعه مانند چراغ راه هستند.

وی در مورد دوری کار امر به معروف و نهی از منکر از رسانه‌ای شدن، گفت: کار و فعالیت گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر باید از تبلیغات و رسانه‌ای شدن دور باشند. مهم‌ترین شاخصه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر را اثرگذار می‌کند، «اخلاص» است. رسانه‌ای شدن کار‌ها از ارزش آن‌ها می‌کاهد و عیار اخلاص را زیر سؤال می‌دهد.

فرمانده سپاه حضرت رسول (ص) تهران بزرگ تأکید کرد: تحت تأثیر عملیات روانی دشمن قرار نگیرید. حضور همگانی در عرصه‌های جهاد امر به معروف و نهی از منکر لازم است.

در ادامه گروه سرود «شهید محسن فرجی» به اجرای سرود پرداختند و از خانواده شهدای امر به معروف و نهی از منکر تقدیر به عمل آمد.

فرمانده سپاه حضرت رسول (ص) تهران بزرگ: تأکید بر مؤلفه‌های موفقیت انقلاب اسلامی «امر به معروف» است/ ضمانت سلامت جامعه توسط امر به معروف و نهی از منکر

فرمانده سپاه حضرت رسول (ص) تهران بزرگ: تأکید بر مؤلفه‌های موفقیت انقلاب اسلامی «امر به معروف» است/ ضمانت سلامت جامعه توسط امر به معروف و نهی از منکر

فرمانده سپاه حضرت رسول (ص) تهران بزرگ: تأکید بر مؤلفه‌های موفقیت انقلاب اسلامی «امر به معروف» است/ ضمانت سلامت جامعه توسط امر به معروف و نهی از منکر

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار