معرفی کتاب؛

«گوهران شب چراغ»

کتاب «گوهران شب چراغ» که به نقش روحانیت جهاد سازندگی خراسان در هشت سال دفاع مقدس پرداخته با همت اداره امور ایثارگران جهاد کشاورزی خراسان رضوی تدوین شده است.
کد خبر: ۵۴۳۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸ - 07September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، در کتاب «گوهران شب چراغ» که به تدوین تاریخ پرافتخار روحانیت جهادگر و شهدای روحانی جهاد سازندگی خراسان در دفاع مقدس پرداخته توسط «عیسی سلمانی لطف‌آبادی» و «محمد جلالی شم‌آبادی» گردآوری شده است.

محتوای این کتاب براساس اسناد و مدارک و مصاحبه با رزمندگان روحانی جهادگر و سایر رزمندگان دوران دفاع مقدس تدوین شده است و روحانیت جهادگر و پشتیبانی جنگ، روحانیت جهادگر در مناطق عملیاتی، خاطرات و زندگی‌نامه و خاطرات شهدای روحانی جهادگر از فصل‌های این کتاب هستند.

این کتاب توسط انتشارات «سلمان» با شمارگان سه هزار نسخه در ۱۷۲ صفحه و در سال ۱۳۸۸ منتشر شده است و در صفحات پایانی کتاب، تعدادی از اسناد و تصاویر روحانیون و رزمندگان جهادگر در مناطق جنگی به نمایش آمده است.

بخشی از کتاب

دیگر توانایی برای حرکت نمانده بود، عده‌ای که مجروح شده بودند دست بر گردن هم آرام‌آرام از منطقه خارج می‌شدند، متأسفانه ضربه‌ی سختی از دشمن خورده بودیم و عملیات موفقی صورت نگرفته بود.

در برگشت از خط مقدم با سیلی از مومنان مواجه شدیم، که با کمترین تجهیزات ممکن به سوی دشمن در حرکت بودند. در همان‌جا با دیدن این منظره‌ی غم‌انگیز به غربت و مظلومیت دفاع مقدس گریستم، زیرا دشمن با تمام حمایت‌های نظامی و تجهیزات برتر دنیا به جنگ ملت مظلوم و بی‌دفاع ما آمده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها