در دیدار احمدوند با رئیس اداره دینی شمالغرب روسیه و مفتی سن‌پطرزبورگ مطرح شد؛

ضرورت توجه به تقویت وحدت اسلامی و معرفی چهره واقعی و صلح‌طلب اسلام به جهانیان

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز وحدت امت اسلامی برای مقابله با توطئه‌های دشمنان از یک‌سو و معرفی چهره واقعی و صلح‌طلب اسلام برای مقابله با اسلام‌هراسی از سوی دیگر، ضرورتی انکار‌ناپذیر است.
کد خبر: ۵۴۴۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶ - 10September 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «یاسر احمدوند» معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به سن‌پطرزبورگ، با رئیس اداره دینی شمالغرب روسیه و مفتی سن‌پطرزبورگ دیدار و از بخش‌های مختلف این مسجد در روسیه بازدید کرد.

احمدوند در ابتدای این دیدار به موضوع توجه امت اسلامی به دشمنی بدخواهان و توطئه‌های دشمنان در ایجاد تفرقه میان مسلمانان پرداخت و گفت: امروز وحدت امت اسلامی برای مقابله با این تهدیدات از یک‌سو و معرفی چهره واقعی و صلح‌طلب اسلام برای مقابله با اسلام‌هراسی از سوی دیگر، ضرورتی انکار‌ناپذیر است و همه ما باید در این زمینه به وظیفه خود عمل کنیم.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنین با اشاره به فعالیت‌های قرآنی، کنفرانس‌ها و نشست‌های تخصصی در ایران از سوی نهادهای مختلف فرهنگی ازجمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار پیگیری رایزنی فرهنگی کشورمان در روسیه، برای اجرای برنامه‌های مشترک و همچنین حضور علاقه‌مندان، فعالان دینی و قرآنی روسیه در این برنامه‌ها شد.

مفتی پانجایف نیز در این دیدار، گزارشی از فعالیت‌ها، برنامه‌ها و اقدامات این مسجد به‌عنوان یکی از مهمترین و قدیمی‌ترین مساجد روسیه پرداخت و آمادگی خود را برای همکاری و برگزاری نشست‌های تخصصی اعلام کرد.

انتهایب پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها