حماس خواستار خروج تشکیلات خودگردان از پیمان اسلو شد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای در سالروز امضای توافق اسلو از تشکیلات خودگردان خواست لغو این توافق شوم با صهیونیست‌ها را اعلام کند.
کد خبر: ۵۴۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵ - 13September 2022

حماس خواستار خروج تشکیلات خودگردان از پیمان اسلو شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از وبگاه شهاب نیوز، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای در سالروز امضای توافق اوسلو از تشکیلات خودگردان خواست لغو این توافق شوم با صهیونیست‌ها را اعلام کند.

جنبش حماس در این بیانیه با اشاره به ادامه مقاومت همه جانبه و گسترده در کرانه باختری علیه رژیم صهیونیستی و همچنین مبارزات اسرای فلسطینی در زندان‌های این رژیم، تاکید کرد: این رخداد‌ها بیانگر این واقعیت است که مقاومت با همه انواع آن به انتخاب اصلی ملت فلسطین در راستای آزادسازی این سرزمین، تحقق حق بازگشت و حق تعیین سرنوشت تبدیل شده است.

جنبش حماس همچنین از تشکیلات خودگردان فلسطین در بیست و نهمین سالروز امضای توافق شوم اوسلو، خواست این توافق با رژیم صهیونیستی را لغو کرده و همکاری امنیتی و اقتصادی با صهیونیست‌ها را متوقف کند.

حماس همچنین بر لزوم اقدام فوری تشکیلات خودگردان در راستای عدم به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

در تحولی دیگر از اراضی اشغالی، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در برخی عملیات‌های اخیر خود در کرانه باختری، از هواپیما‌های بدون سرنشین استفاده کرده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که ارتش این رژیم در برخی عملیات‌های نظامی اخیر خود در کرانه باختری از جمله شهر‌های جنین و نابلس از پهپاد‌های مسلح و حامل موشک استفاده کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی گفته که این پهپاد مسلح بودند، اما حمله‌ای را انجام ندادند، ولی هرگاه که لازم باشد، این کار را خواهند کرد.

این در حالی است که رسانه‌های عبری زبان اخیراً فاش کردند که ارتش رژیم صهیونیستی در حال آموزش بکارگیری پهپاد در جریان عملیات‌های خود در کرانه باختری به نیروهایش است و قصد دارد از این پس در برخی از عملیات‌های پیچیده که ممکن است خطراتی برای نظامیان اسرائیلی داشته باشد، از این پهباد‌ها استفاده کند.

از سوی دیگر منابع فلسطینی گزارش دادند که در ۴۸ ساعت گذشته ده‌ها مورد عملیات مقاومتی توسط فلسطینیان در اراضی اشغالی انجام گرفته است.

پایگاه خبری حریه نیوز در گزارشی در این باره نوشت که در ۴۸ ساعت گذشته در مجموع ۳۶ عملیات مقاومتی از جمله ۳ مورد تیراندازی به وقوع پیوسته که طی آن ۳ صهیونیست زخمی شدند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار