خدمه‌های ایرانی هواپیمای ونزوئلا در آرژانتین همچنان در بازداشت هستند

خبرگزاری رویترز امروز گزارش داد که ۱۲ نفر از ۱۹ خدمه هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ ونزوئلا که در آرژانتین توقیف شده است به دستور دادگاه آزاد شده‌اند. حالا خبر رسیده که از پنج خدمه ایرانی فقط یک نفر آزاد شده است.
کد خبر: ۵۴۵۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱ - 14September 2022

۴ خدمه ایرانی هواپیمای ونزوئلا در آرژانتین همچنان در بازداشتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از آناتولی، دادگاهی در آرژانتین حکم آزادی ۱۲ نفر از ۱۹ خدمه هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ ونزوئلا حدود چهار ماه است که از سوی این کشور توقیف شده را صادر کرده است.

از مجموع ۱۹ خدمه این هواپیما پنج نفر ایرانی و ۱۴ نفر اهل ونزوئلا بودند که حالا خبرگزاری دیلی‌پرفیل در آرژانتین مدعی شده از پنج نفر ایرانی فقط یک نفر حکم آزادی گرفته و چهار نفر دیگر همچنان در بازداشت به سر می‌برند و مقامات آرژانتینی می‌گویند برای آزادی دیگر خدمه به تحقیقات بیشتر نیاز است.

این هواپیما حدود یک سال پیش توسط ونزوئلا از شرکت هواپیمایی ماهان خریداری شده بود و هم اکنون در فرودگاه بین‌الملل ازیزا در آرژانتین در توقیف به سر می‌برد.

گفته می‌شود؛ دولت آرژانتین از دادگاه خواسته تا تحقیقات مربوط به هفت خدمه دیگر را طی ۱۰ روز آینده به اتمام برساند و در واقع تکلیف آن‌ها را روشن کند.

یکی از خدمه‌ای که فعلا حکم آزادی‌اش صادر نشده غلامرضا قاسمی عباس است که خلبان هواپیما بوده و طرف آرژانتینی مدعی است وی با سپاه پاسداران ارتباط داشته است.

این هواپیما روز هشتم ژوئن با بار قطعات خودرو مکزیک را به مقصد اروگوئه ترک کرد، اما نتوانست به این کشور برود و نهایتا وارد آسمان آرژانتین شد.

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در ماه آگوست گفته بود که آمریکا تلاش می‌کند یک هواپیمای باری مدرن و بزرگ را از ما بدزدد.

پایان پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها