حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در منطقه الشدادی سوریه

پایگاه نظامیان آمریکایی در منطقه الشدادی در حسکه سوریه هدف قرار گرفت.
کد خبر: ۵۴۵۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸ - 18September 2022

حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در منطقه الشدادی سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع خبری مرتبط با سوریه اعلام کردند که پایگاه نظامیان آمریکایی در منطقه الشدادی در حسکه سوریه هدف قرار گرفت.

جزئیات بیشتری از این حمله هنوز منتشر نشده و منابع رسمی نیز هنوز وقوع قطعی آن را تائید نکرده‌اند.

با این حال نیرو‌های آمریکایی به صورت غیرقانونی در سوریه حضور دارند و تا کنون در چند نوبت دولت سوریه خواستار خروج این نیرو‌ها شده است.

پیش از این نیز، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه در سخنانی درباره تداوم حضور نظامی ایالات متحده آمریکا در سوریه گفته بود: آنچه که واضح به نظر می‌رسد این است که حضور نظامی ایالات متحده آمریکا در سوریه غیرقانونی است و هرچه سریع‌تر باید پایان یابد. سوریه دیگر نمی‌تواند تداوم حضور آمریکایی‌ها در خاک خود را تحمل کند.

المقداد یادآور شد: آمریکا کوچک‌ترین اهمیتی برای ملت سوریه و اقتصاد آن قائل نبوده و نیست. اصرار ایالات متحده آمریکا بر عدم لغو فشار‌های اقتصادی بر سوریه و پافشاری آن بر تداوم تحریم‌های اقتصادی خود به تنهایی گواه بر این مدعا است.

نیرو‌های آمریکایی و متحدانش در سپتامبر ۲۰۱۴ در قالب ائتلاف ضد تروریسم و به بهانه مبارزه با داعش وارد سوریه شدند، اما با وجود شکست داعش همچنان چند سالی است که نیرو‌های آمریکایی از سوریه خارج نشده اند. این در حالی است که آمریکا بدون دعوت و درخواست دولت دمشق نیرو‌های خود را به سوریه گسیل کرده و لذا دولت سوریه این حضور را متجاوزانه و غیرمشروع می‌داند.

منابع آمریکایی گفته اند که در حال حاضر حدود ۹۰۰ نیروی آمریکایی همچنان در سوریه هستند. این نیرو‌ها عمدتاً بین پادگان التنف در جنوب سوریه و پایگاه‌های نزدیک میدان‌های نفتی در شرق این کشور تقسیم شده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار