مشاور امنیت ملی عراق:

اردوگاه الهول سوریه باید برچیده شود

الاعرجی گفت: اردوگاه الهول در سوریه برای حمایت از بشریت و تحقق امنیت و ثبات در منطقه و دنیا باید برچیده شود.
کد خبر: ۵۴۸۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹ - 03October 2022

اردوگاه الهول سوریه باید برچیده شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از الفرات نیوز، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق اظهار داشت: توافقی بین‌المللی برای برچیده شدن اردوگاه الهول ایجاد شده است.

الاعرجی افزود: عراق از بسیاری کشور‌ها خواسته که شهروندان خود را از این اردوگاه خارج و آنان را بر اساس قوانین خود محاکمه کنند.

مشاور امنیت ملی عراق ادامه داد: عراق آماده انتقال شهروندان خود به خاکش و وارد کردن آن‌ها به برنامه‌های بازپروری به منظور بازگشت آنان به سکونت‌گاه‌های اصلی‌شان است، اما با توجه به بالا بودن شمار شهروندان عراقی در این اردوگاه به حمایت بین‌المللی در این باره نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: طرح عراق برای انتقال کامل همه شهروندانش از این اردوگاه طرحی ۵ ساله است که اقداماتی برای تسریع در اجرای آن و کوتاه کردن این زمان جریان دارد.

الاعرجی اضافه کرد: استرالیا برخی از اتباع خود را در اردوگاه الهول سوریه تحویل گرفته است و از کشور‌های دیگر هم انتظار دارم که اقدامی مشابه انجام دهند.

مشاور امنیت ملی عراق تصریح کرد: این اردوگاه در راستای حمایت از بشریت و تحقق امنیت و ثبات در منطقه و جهان باید برچیده شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها