حمله رسانه‌های عبری به لاپید؛ توافق با لبنان خطایی راهبردی بود

رسانه‌های عبری در مخالفت با توافق ترسیم مرز‌های دریایی بین تل‌آویو و بیروت، آن را بزرگ‌ترین خطای راهبردی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و تصمیمی بر پایه ضعف دانستند.
کد خبر: ۵۵۰۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲ - 14October 2022

حمله رسانه‌های عبری به لاپید؛ توافق با لبنان خطایی راهبردی بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رسانه‌های عبری‌زبان با انتقاد شدید از توافق ترسیم مرز‌های دریایی بین رژیم صهیونیستی و لبنان، آن را بزرگ‌ترین خطای راهبردی «یائیر لاپید» نخست‌وزیر فعلی کابینه تل‌آویو خواندند.

طبق گزارش وبگاه شبکه «المیادین»، رسانه‌های اسرائیلی در گزارش‌های خود اعلام کردند که توافق ترسیم مرز‌های دریایی با لبنان «ضعف دولت یائیر لاپید در حفاظت از آسیب ناپذیری اسرائیل را ثابت کرد».

روزنامه «معاریو» در این باره نوشت: «سه تصمیم مهم راهبردی توسط لاپید از زمان نخست‌وزیری تاکنون اتخاذ شده که همگی آن‌ها حاکی از فقدان خرد سیاسی است. این وضعیت اسرائیل را درگیر کرده و ممکن است به جنگی بی‌رحمانه منجر شود که لاپید نمی‌تواند آن را رهبری کند؛ زیرا او یک مرد نظامی نیست».

این روزنامه در ادامه گزارشش علیه تصمیمات لاپید افزود: «بی‌شک توافق با لبنان بزرگ‌ترین اشتباه تاریخ است که نشان‌دهنده ضعف کابینه لاپید در حفاظت از آسیب ناپذیری اسرائیل است».

پیش از این نیز، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی نوشته بود: «یک حقیقت واضح وجود دارد و آن این است که حزب‌الله برای اسرائیل، قدرتی بازدارنده است. سخنان نصرالله بسیار محتاطانه است؛ او برای پایان‌یافتن چیزی عجله نمی‌کند تا بالاخره موضوع خاتمه یابد».

«اسرائیل کاتز» عضو پارلمان رژیم صهیونیستی نیز در مصاحبه‌ای با «وای‌نت» به لاپید، نخست‌وزیر کابینه حمله کرد و گفت: آنچه در مورد توافق با لبنان رخ می‌دهد تصویری از ضعف در قبال نصرالله است.

پایگاه خبری «آی‌۲۴» نیز نوشت: با توجه به توافق مرزی دریایی بین تل‌آویو و بیروت از یک سو و تشدید درگیری‌های خشونت‌آمیز در شرق قدس از سوی دیگر، نتانیاهو، رهبر اپوزیسیون روز گذشته (پنجشنبه/۱۳اکتبر) با انتشار بیانیه‌ای در رسانه‌ها شدیداً لاپید را موردحمله قرار داده و خطاب به وی گفت «وقتی در لبنان تسلیم نصرالله شوید، در قدس هم شورش‌هایی به پا می‌شود».

رسانه‌های عبری‌زبان هفته گذشته پیش از حصول توافق بین تل‌آویو و بیروت، در اعتراض به آن، درباره فعالیت‌های پهپاد‌های جنبش حزب‌الله لبنان بر ضد ارتش ارتش این رژیم هشدار دادند. این رسانه‌ها خطاب به صهیونیست‌ها گفتند: «حزب الله، پهپادهایش را در مقابل ارتش اسرائیل مستقر خواهد کرد و از آن‌ها استفاده خواهد کرد؛ همان کاری که روس‌ها در اوکراین انجام می‌دهند».

پایان پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار