پیکر شهید مدافع امنیت در مشهد تشییع شد

پیکر مدافع امنیت «احمد لطفی» از کارکنان وظیفه ارتش جمهوری اسلامی که در درگیری با اشرار مسلح در نوار مرزی تایباد به شهادت رسیده بود، در مشهد تشییع شد.
کد خبر: ۵۵۱۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵ - 23October 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، پیکر «احمد لطفی» از کارکنان وظیفه تیپ ۳۷۷ شهید حبرانی ارتش جمهوری اسلامی که در درگیری با اشرار در نوار مرزی تایباد به شهادت رسیده بود امروز با حضور جمعی از فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، مسئولین استانی و مردم از مهدیه مشهد تا حرم مطهر رضوی تشییع شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش در این مراسم اظهار داشت: الگوی سربازان ایران اسلامی، شهدای دفاع مقدس هستند. شهید لطفی به آرزوی خود رسید و ما راه شهدا را ادامه می‌دهیم و اجازه نخواهیم داد خون آنان پایمال شود.

وی تأکید کرد: ارتش در کنار نیروهای مرزبانی فراجا در دفاع از امنیت کشور و مرزها از هیچ مجاهدتی دریغ نخواهد کرد.

پس از اقامه نماز بر پیکر شهید لطفی در حرم مطهر رضوی توسط حجت‌الاسلام سید مهدی سیدی رئيس عقیدتی - سیاسی قرارگاه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا(ع)، پیکر این شهید والامقام برای خاکسپاری به زادگاهش هیرمند در شهرستان زابل منتقل شد.

نیروهای ارتش مستقر در مرز تایباد عصر جمعه ۲۹ مهر، با انجام گشت و کمین در منطقه تپه سنجدی در نوار مرزی مانع از ورود متجاوزان مرزی و اتباع غیرمجاز به کشور شدند.

در جریان این کمین ۱۰ نفر از متجاوزان مرزی دستگیر شدند اما هنگام انتقال این افراد، گروهی از اشرار و قاچاقچیان به روی نیروهای ارتش آتش گشودند که منجر به شهادت سرباز وظیفه احمد لطفی شد. این شهید در تاریخ اول خرداد ماه پارسال به خدمت مقدس سربازی اعزام شده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها