همدردی جمهوری آذربایجان در پی حمله تروریستی در حرم شاهچراغ (ع)

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان ضمن ابراز تاسف در پی حمله تروریستی در شاهچراغ، با خانواده قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.
کد خبر: ۵۵۲۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱ - 27October 2022

همدردی جمهوری آذربایجان در پی حمله تروریستی در حرم شاهچراغ (ع)به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در پیامی توییتری ضمن ابراز تاسف در پی حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ، با خانواده قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد: در خصوص حمله تروریستی در حرم شاهچراغ در شیراز، ایران ابراز تاسف می‌کنیم. از صمیم قلب به خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گوییم و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل داریم.

جمهوری آذربایجان در ادامه این پیام اعلام کرد: به عنوان دولتی که با تروریسم مواجه شده، جمهوری آذربایجان به شدت تمام اشکال و مظاهر آن را محکوم می‌کند.

«آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان هم در پیامی شهادت چند تن از شهروندان ایران در پی حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ را به مردم و دولت ایران تسلیت گفت.

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد به این اقدام تروریستی واکنش نشان داد و گفت: حمله به یک مکان مذهبی در ایران سزاوار محکومیت است و ما تمامی اقدامات تروریستی را محکوم می‌کنیم.

غروب چهارشنبه یک فرد مسلح حین ورود به حرم مطهر شاهچراغ به سمت زائران تیراندازی کرد. در این عملیات تروریستی ۱۵ نفر به شهادت رسیدند و ۱۹ نفر هم زخمی شدند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جنایت شاهچراغ و اینکه اطلاعات موثقی موجود است که دشمنان، پروژه چند لایه ناامن‌سازی ایران را طراحی کرده‌اند، گفت: اجازه نمی‌دهیم منافع و امنیت ملی ایران بازیچه دست تروریست‌ها و مداخله‌گران خارجی مدعی حقوق بشر قرار گیرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه دیشب در توئیتر نوشت: شاه چراغ‬⁩ ایران به خون نشست. مدعیان دروغین ⁧‫حقوق بشر‬⁩ در پس اظهارات به ظاهر بشردوستانه و ادعا‌های واهی خود، دقیقا همین صحنه‌های خشونت و به خاک و خون کشیدن مردم ⁧‫ایران‬⁩ را می‌خواستند. برای آنان هدف وسیله را توجیه می‌کند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار