تراژدی مرگ بیماران یمنی بر اثر پیامد‌های جنگ

تاکنون گزارش‌های متعددی از مرگ بیماران یمنی به‌ویژه کودکان به دلیل بحران در بخش بهداشت و درمان این کشور منتشر شده است.
کد خبر: ۵۵۳۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷ - 31October 2022

تراژدی مرگ بیماران یمنی بر اثر پیامد‌های جنگ

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، کودکان یمنی طی سال‌های جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن فقط به دلیل بمباران و بحران گرسنگی ناشی از محاصره و جنگ کشته نمی‌شوند، بلکه جان خود را بر اثر نبود یا کمبود دارو از دست می‌دهند.

به گزارش «میدل ایست آی»، مرگ بیماران در یمن تراژدی هولناکی است که بر اثر ویران شدن زیرساخت‌های بهداشتی رخ می‌دهد و بیش از پیش کودکان را قربانی می‌کند.

هشت سال جنگ ائتلاف سعودی به سرکردگی عربستان علیه یمن و محاصره این کشور سبب شده تا کمبود دارو در سراسر این کشور به بحران تبدیل شود؛ ضمن این که بسته شدن فرودگاه بین المللی «صنعا»، مانعی برای اعزام بیماران به خارج از یمن برای درمان است.

از سوی دیگر دارو‌های وارد شده به این کشور از مسیر‌های قانونی نیز به دلیل عدم امکان نگهداری مناسب در دما و شرایط مطلوب از بین می‌روند.

از جمله پیامد‌های این مسئله تامین دارو از طریق قاچاق است، اما مصرف این دارو‌ها به نوبه خود نوعی خطر کردن است.

جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن منجر به ویرانی تقریبا نیمی از زیرساخت‌های بهداشتی این کشور شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن می‌گوید: ۳۸ شرکتی که قبلا دارو وارد می‌کردند، یمن را به دلیل محدودیت‌های اعمال شده توسط ائتلاف سعودی ترک کرده اند و کارزار‌های رسمی برای مقابله با دارو‌های قاچاق و تاریخ مصرف گذشته در حال تلاش برای حذف این دارو‌ها در میانه کمبود دارویی ناشی از جنگ و محاصره هستند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار