دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

اینترنشنال؛ رسانه‌‌ تروریست‌ها/ تلاش رسانه‌های معاند برای ادامه‌دار کردن اغتشاشات

تقریبا بخش اعظمی از اغتشاشاتی که در برخی از شهرهای کشورمان شاهد بودیم، تمام شده است، اما رسانه‌های معاند به کمک منافقین تلاش می‌کنند، همچنان با تصویرهای غیر واقعی و اخبار دروغین آتش رو به خاموشی این اغتشاشات را روشن نگه دارند.
کد خبر: ۵۵۳۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۷ - 01November 2022

اینترنشنال؛ رسانه‌‌ تروریست‌ها/ تلاش رسانه‌های معاند برای ادامه‌دار کردن اغتشاشاتگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: شبکه خبری فارسی زبان معاند اینترنشنال که از عقبه‌ای سعودی برخوردار است و از طرف حاکمان عربستان سعودی تامین مالی می‌شود با وجود اینکه بخش اعظمی از اغتشاشاتی که با تحریک همین رسانه‌ها در برخی از شهرهای کشورمان شاهد بودیم، تمام شده است اما همچنان با تهیه و تولید برنامه و انتشار اخبار لحظه به لحظه از برخی ناآرامی‌های موجود در سطح برخی از دانشگاه‌های کشور تلاش می‌کند تا به زعم خود شعله‌های این اغتشاشات را همچنان روشن نگه‌دارد.

اما به راستی چرا شبکه‌ای خبری و فارسی زبان، چون اینترنشنال به‌دنبال التهاب‌آفرینی و جوسازی علیه امنیت، صلح و ثبات در سطح کشور ایران اسلامی است؟ چه منافع و سودی از ایجاد آشوب و اغتشاشات در سراسر کشور و تداوم این وضعیت می‌برد که هم اکنون که شاهد فروکش کردن این اغتشاشات هستیم اما همچنان به جوسازی و فضاسازی‌های خود ادامه داده و با انعکاس معدود تجمع‌های موجود در سطح برخی از دانشگاه‌های کشور همچنان به دنبال انتشار چنین اخباری است؟

پاسخ بسیار ساده و روشن است. اگر آبشخور و منابع مالی این شبکه خبری سعودی را مورد تحقق و تفحص قرار بدهیم سر نخ به ریاض و حاکمان سعودی کشور پادشاهی عربستان سعودی می‌رسد. کشوری که از دیرباز و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نه در جایگاه یک همسایه و دوست بلکه در نقش یک کشور رقیب و متخاصم همواره تلاش کرده تا در نظم و امنیت کشور خلل ایجاد کرده و حرکت پرشتاب قطار انقلاب اسلامی در ایران را با وقفه روبرو سازد.

اگر بخواهیم دقیق‌تر رویکرد خبری و رسانه‌ای شبکه خبری فارسی زبان اینترنشنال را مورد کندوکاو و کاوش قرار بدهیم می‌بینیم که با توجه به اینکه هم اکنون اغتشاشات در سطح کشور فروکش کرده، ولی این شبکه همچنان با اختصاص بخش‌های ویژه خبری لحظه به لحظه اخبار و تحولات داخل و خارج کشور را مورد پوشش خبری و رسانه‌ای قرار می‌دهد.

این شبکه خبری اخیرا با تمرکزی ویژه بر اخبار تحولات دانشگاه‌های سراسر کشور کوچکترین تجمع و تحصنی که در سطح این مراکز شکل می‌گیرد را بازتاب خبری داده و با کارشناس‌نماهایی که به طور ثابت پیرامون اخبار و تحولات داخل ایران با این شبکه ارتباط دارند، گفت‌وگو می‌کند.

اقدامات مخرب و تخریبی این شبکه خبری فارسی زبان سعودی فقط به این موارد محدود نمی‌شود و آن‌ها در بخش‌های خبری خود بعضا تجمع‌ها و گردهمایی‌های منافقین و دشمنان جمهوری اسلامی در خارج کشور به ویژه در برخی از کشور‌های اروپایی را هم به صورت ویژه انعکاس خبری می‌دهند.

اینترنشال بر خلاف سایر رسانه‌های خبری فارسی زبان همچون «بی‌بی‌سی فارسی» و در نگاهی همراه با اغماض «صدای آمریکا» هیچگاه از زمان تاسیس تا امروز در کسوت و جایگاه یک رسانه حرفه‌ای ظاهر نشده و رویکردی که پیرامون اخبار و تحولات ایران درپیش گرفته نشان از عداوت و دشمنی خاص و عمیفی نسبت به انقلاب اسلامی و نظام اسلامی حاکم بر کشور دارد.

البته فعالیت‌ها و اقدامات اینترنشنال فقط به انعکاس اخبار و بزرگنمایی رویداد‌ها و تحولات کشور محدود نمی‌شود و سردبیران و مسئولان این شبکه به اصطلاح خبری در رویکردی خطرناک و تروریستی با پخش بخش‌های آموزشی عملا سعی و تلاش می‌کنند تا شیوه‌های حضور در خیابان برای اغتشاش و همچنین اقدامات تروریستی از قبیل ساخت و استفاده از «کوکتل مولوتوف» و استفاده و به کارگیری سلاح‌های سرد و گرم جهت وارد کردن خسارت بیشتر به نیرو‌های نظامی و انتظامی را به اغتشاشگران آموزش بدهند.

این فعالیت‌های خطرناک و صدالبته تروریستی شبکه اینترنشال در شرایطی است که این شبکه به عنوان یک شبکه خبری نمی‌تواند و نباید در حوزه‌هایی، چون آموزش اقدامات و فعالیت‌های خرابکارانه و تروریستی ورود کند. ولی حالا که در این عرصه وارد شده خود را در معرض اقدامات حقوقی جمهوری اسلامی ایران قرار داده است.

در پایان باید گفت که بر اساس قانون و قوانین بین‌المللی هیچ شبکه‌ای اجازه نداشته و نمی‌تواند مشوق و ترغیب کننده اقدامات و فعالیت‌هایی باشد که منجر به ایجاد اغتشاش و آشوب در سطح کشوری دیگر شود و چنانچه شاهد این قبیل اقداماتی خلاف قانون و آشوب طلبانه از سوی رسانه‌ای باشیم کشوری که از این برنامه‌ها سیب دیده می‌تواند با شکایت به مجامع و سازمان‌های بین‌المللی نسبت به محکومیت برنامه‌های تولیدی این شبکه شکایت کرده و آن را با مجازات‌های سنگینی روبرو کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار