یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

«امنیت روانی» نیاز این روزهای جامعه

دشمنان نظام جمهوری اسلامی در دوران ناآرام جامعه ایران، در کمین نشسته‌اند تا از کوچکترین رخداد‌های پیش آمده برای پیشبرد منافع خود و تهدید کشور سوءاستفاده کنند که بایستی مسئولان مربوطه به فکر ایجاد امنیت روانی از دست رفته باشند.
کد خبر: ۵۵۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۷ - 08November 2022

«امنیت روانی» خلأ این روزهای جامعهگروه اجتماعی دفاع‌پرس_ سمانه حسن‌خانی؛ طبق سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی «امنیت زیرساخت همه‌ ابعاد زندگی یک جامعه است». این روزها که جامعه ایران آشوب و اغتشاش را از سوی دشمنان خارجی و داخلی (منافقین)  به خود دیده بیشتر از پیش موضوع امنیت و آرامش خاطر و مخصوصا امنیت روانی نمود پیدا کرده است.

مردم ولایتمدار و شهیدپرور جمهوری اسلامی ایران پس از ۴۳ سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی این روزها صحنه‌هایی از جنایت دشمنان از دل پایتخت تا غرب و شرق این مرز و بوم دیدند که یادآور دوران جنایت گروهکهای تروریستی (مجاهدین خلق) و کومله است؛ اما اوج این جنایت و کفتارصفتی در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ شیراز بود که دل هر انسان بالغ و آگاه جامعه را به درد آورد.

در کنار این حوادث تلخ، خبرهای دروغ و مشمئزکننده رسانه‌های معاند آتش فتنه در ایران را بیشتر می‌کند و با موج سواری از این حوادث گوی سبقت را ربوده و می‌تازد تا آرامش روانی، فکری و روحی مردم ایران را مختل کند.

در این دوران وانفسا که رسانه‌های خارجی و دشمنان نظام جمهوری اسلامی همواره در کمین نشسته‌اند تا از کوچکترین رخداد‌های پیش آمده برای پیشبرد منافع خود و تهدید کشور سوءاستفاده کنند بایستی مسئولان مربوطه به فکر ایجاد امنیت روانی از دست رفته باشند.

بدون شک تقویت امنیت روانی افراد یک جامعه در گرو تقویت معیشت زندگی و خدمات اجتماعی مردم یک جامعه است. دولت با ارائه خدمات اقتصادی، پزشکی،بیمه‌ای و ...  به خانواده‌ها می‌تواند امنیت روانی جامعه را تا حدودی افزایش دهد.

همچنین اطلاع‌رسانی به موقع و حمایت سیاسی و اجتماعی از افراد جامعه مخصوصا معترضینی که در معابر عمومی دست به آشوب می‌زنند می‌تواند منجر به افزایش حس امنیت مردم شود.

در این راستا اطلاع رسانی چهره به چهره حاکمیت با مردم در این دوران اغتشاش و ناامنی میتواند آرامش را به آنان بازگرداند. رسانه ملی در اینجا نقش مهم و کلیدی را باید ایفا کند و با اطلاع‌رسانی درست، دقیق و به هنگام موارد احتیاطی را با خانواده‌ها مطرح کند چون تحکیم خانواده و آرامش درون خانواده‌ها و غنی بودن پیوند عاطفی در درون خانواده به ویژه در شرایطی که جوامع دچار التهاب می‌شوند رسالت مهمی است که باید از سوی رسانه ملی و سایر نهادهای فرهنگی تقویت شود.

انتهای پیام/۳۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار