نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

دولت الکترونیک راهکاری برای کاهش مصرف کاغذ در کشور

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه با بیان اینکه الکترونیکی کردن دولت مهم‌ترین اقدام برای کاهش مصرف کاغذ در کشور است، گفت: ورود کالا به بورس یک اقدام مثبت محسوب می‌شود، اگر به‌صورت جدی سروسامان داده شود دست رانت‌خواران، دلالان و سوءاستفاده گران از کالا‌های اساسی همچون کاغذ کوتاه می‌شود.
کد خبر: ۵۵۶۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵ - 19November 2022

دولت الکترونیک راهکاری برای کاهش مصرف کاغذ در کشور

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «احد آزادی‌خواه» عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در مورد گرانی کاغذ و تبعات سنگین آن، اظهار داشت: در صنعت کاغذ نیازمند به روز رسانی کلی هستیم از طرفی ما با ممنوعیت برداشت از جنگل‌های شمال روبه رو هستیم، حفاظت از منابع طبیعی به ویژه جنگل‌ها اقدام قابل تقدیری است، اما باید در نظر بگیریم، کشور با مشکل تامین کاغذ مواجه است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، افزود: کمبود کاغذ در کشور منجر شده تا ایران جزو کشور‌های وارد کننده این کالای اساسی برای طیف وسیعی از مصرف کنندگان باشد، با تمام این کمبود‌ها متاسفانه ایران جزو کشور‌های پر مصرف در خصوص کالایی همچون کاغذ محسوب می‌شود. برای کاهش این میزان از مصرف کاغذ باید به سمت دولت الکترونیک پیش برویم، از وزارت فرهنگ و ارشاد در حوزه چاپ و نشر و مطبوعات تا وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش و سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها باید پای کار بیایند تا مصرف کاغذ به حداقل میزان خود برسد، اما متاسفانه در حال حاضر شاهد چنین رخدادی نیستیم.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه با بیان راهکار‌هایی برای به حداقل رساندن مصرف کاغذ در کشور، تاکید کرد: بهره گیری از سیستم‌های اتوماسیون، سیستم اداری و استفاده از امکانات و تکنولوژی روز باعث می‌شود در استفاده از کاغذ به حداقل مصرف برسیم، همچنین باید واحد‌های تولید کاغذ را در کشور افزایش دهیم در حال حاضر سرمایه گذاران بسیاری متقاضی همکاری در راه اندازی کارخانه تولید کاغذ هستند باید وزارت صمت این مسئله را به صورت جدی پیگیری کند.  

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قیمت کاغذ باید به گونه‌ای باشد که نه مصرف کنندگان و نه تولیدکنندگان متضرر نباشند؛ سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان باید ورود جدی به این مسئله داشته باشد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم در مورد ورود کاغذ به بورس، تاکید کرد: ورود کالا به بورس یک اقدام مثبت محسوب می‌شود، اگر به صورت جدی سروسامان داده شود دست رانت خواران، دلالان و سوء استفاده گران از کالا‌های اساسی همچون کاغذ کوتاه می‌شود، در هر حال مهندسی بازار بورس کشور باید به روز رسانی شود و اشکالات حاکم بر این مسئله به صورت جدی رفع شود.

منبع: خانه ملت 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار