مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت، جنگ ترکیبی دشمن را خنثی می‌کند

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: در راستای گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت، میزبانی استان خراسان رضوی از شهدای گمنام در نیمه نخست دی‌ماه و تمرکز بر آرمان‌های سردار دل‌ها با تکیه بر ایام فاطمیه، می‌تواند گام مؤثری در جهت دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی باشد و در این مقطع حساس جنگ ترکیبی دشمن را خنثی کند.
کد خبر: ۵۶۰۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶ - 07December 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در نشست ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت و همچنین شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان که در سالن شهید سلیمانی مشهد برگزار شد، اظهار داشت:  مطالبه جدی پیشکسوتان جهاد و مقاومت و حماسه‌سازان دفاع مقدس آماده‌سازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان و بهره‌برداری از آن است.

وی افزود: اقدامات صورت گرفته در راستای احداث این مرکز مغتنم است اما به دلیل نیمه‌تمام ماندن این پروژه، بهره‌برداری از آن را غیرممکن ساخته است لذا دستگاه‌های استانی دست به دست هم بدهند تا این پروژه تکمیل و افتتاح شود.

این مسئول در ادامه به یادمان‌های شهدای گمنام استان اشاره کرد و گفت: توجهی که طی یکسال اخیر نسبت به احداث یادمان‌های شهدای گمنام در سطح استان صورت گرفته قابل قدردانی است. در دولت سیزدهم کار جدی برای احداث ۳۷ یادمان شهدای گمنام در سطح استان آغاز شده است. امیدواریم با همتی که در مدیران استانی وجود دارد در طول این دوره نقاطی که فاقد یادمان است یادمان‌های در خور شأنی احداث و به بهره‌برداری برسد و یادمان‌های نیمه‌تمام تکمیل شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: یادمان‌های  شهدای گمنام محل رجوع مؤمنین و دلدادگان مکتب شهادت است لذا برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی که همسو با اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است به این کانون‌های ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت رونق می‌بخشد.

گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت، جنگ ترکیبی دشمن را خنثی می‌کند

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود به میزبانی استان خراسان رضوی از شهدای گمنام در دهه فاطمیه اشاره کرد و بیان داشت: برای میزبانی از شهدای گمنام ۴۰ درخواست از سطح استان به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان واصل شده که با بازدید میدانی صورت گرفته ۱۰ نقطه واجد شرایط هستند که همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) پیکرهای مطهر ۱۰ شهید گمنام در این نقاط به خاک سپرده می‌شوند.

وی با بیان اینکه تشییع شهدای گمنام در سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام، حضرت فاطمه (س) در استان انجام می‌شود، ادامه داد: جلسه ستاد تشییع شهدای گمنام به زودی برگزار می‌شود تا با هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌ها و ساختارها، برنامه‌ریزی خوبی در راستای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم استقبال، وداع، تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در سطح استان صورت گیرد.

یوسفعلی‌زاده با اشاره به گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس یادآور شد: ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت با تعامل خوب همه دستگاه‌ها در سطح استان جریان دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و تشییع شهدای گمنام در استان، ۹ دی و روز بصیرت، روز ملی مقاومت و سالروز شهادت سیدالشهدای مقاومت، وفات حضرت ام‌البنین (س) و تکریم مادران شهدا و همچنین سالروز عملیات کربلای پنج مهمترین مناسبت‌های دی ماه است که با استفاده از همه ظرفیت‌ها باید نسبت به پاسداشت این مناسبت‌ها اهتمام شود.

گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت، جنگ ترکیبی دشمن را خنثی می‌کند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: برای تلفیق ویژه‌برنامه‌های اثرگذار در دی‌ماه، انسجام و هم‌افزایی وجود دارد. امید است با تعامل سازنده مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت پیش‌رو با رونق بیشتری گرامی داشته شود.

وی تأکید کرد: در راستای گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت، میزبانی استان خراسان رضوی از شهدای گمنام در نیمه نخست دی‌ماه و تمرکز بر آرمان‌های سردار دل‌ها با تکیه بر ایام فاطمیه، می‌تواند گام مؤثری در جهت دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی باشد و در این مقطع حساس جنگ ترکیبی دشمن را خنثی کند.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام «محمد ایزدی» نماینده آیت‌الله علم‌الهدی در امور حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در سخنانی راز ماندگاری دفاع مقدس را در نقش‌آفرینی آحاد مردم به‌خصوص رزمندگان در عرصه جهاد تبیین دانست و یادآور شد: اگر امروز انقلاب اسلامی پویا و بالنده است به دلیل برگزاری یادواره‌های شهدا و گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس است که این مهم باید با جدیت دنبال شود.

در این نشست سرهنگ ستاد «علیرضا رضایی» مدیر مهندسی و امور یادمان‌های شهدای گمنام اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی و «محمدرضا حقدادیان» مدیر روابط عمومی و تبلیغات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی از روند پیشرفت عملیات عمرانی احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان و یادمان‌های شهدای گمنام و همچنین میزان مشارکت دستگاه‌ها استانی در ثبت عملکرد خود در سامانه سادم و گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در دی‌ماه گزارشی ارائه کردند.

گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت، جنگ ترکیبی دشمن را خنثی می‌کند

همچنین در ادامه این نشست «سیده محبوبه میرصادقی» مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و «محمد چمی‌گو» رئیس هیئت مؤسس انجمن نویسندگان دفاع مقدس و مقاومت استان خراسان رضوی در خصوص مصوبات نشست قبل شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در حوزه تألیف آثار ادبی و اقدامات صورت گرفته در این راستا و همچنین راه‌اندازی انجمن نویسندگان دفاع مقدس استان مطالبی بیان کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار