مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران:

سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی با جهت‌گیری‌ها رشد می‌کند

حجت‌الاسلام «طائب» گفت: جهت‌گیری‌ها باید برای افزایش سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی باشد که این مهم با انتقال تصویر واقعیت‌های انقلاب اسلامی به نسل جدید محقق می‌شود. اگر مفاهیم و عملکرد انقلاب اسلامی تبیین شود و گره‌های ذهنی اقشار مختلف برطرف شود، سرمایه اجتماعی رشد پیدا می‌کند.
کد خبر: ۵۶۱۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷ - 13December 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، همایش تبیینی «ابعاد پنهان وقایع اخیر» ویژه طلایه‌داران و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و دستگاه‌های اداری استان با حضور حجت‌الاسلام «حسین طائب» مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران در مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام طائب در این همایش اظهار داشت: دشمن به دنبال ایجاد شکاف بین مردم است تا هر ۲ گروه را در مقابل حاکمیت و دولت قرار دهد. به عنوان مثال، عده‌ای می‌گویند چرا دولت با بی‌حجابی مبارزه نمی‌کند و عده‌ای هم می‌گویند چرا دولت به حجاب مردم کار دارد.

وی ادامه داد: در کف خیابان افراد با هر نوع تفکری و نگرشی حضور دارد، افراد هیجانی، مزدور خارجی و خشونت‌طلب وجود دارد، اما در وقایع امسال مردم با همه مشکلاتی که دارند به خیابان نیامدند. دشمن هم فهمید حجابی که بانوان دارند اختیاری است.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه دشمن با کودتا و جنگ نتوانست انقلاب اسلامی را ساقط کند، افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی اعتراف کردند که نتوانستند انقلاب اسلامی را کنترل کنند و ایران در دهه آتی یکی از تهدیدهای جدی استکبار جهانی خواهد بود، زیرا در منطقه رشد می‌کند و دارای انسجام حاکمیتی است و بازیگر جهانی می‌شود.

حجت‌الاسلام طائب یادآور شد: در سند امنیت ملی آمریکا گفته شده، ایران در کنار چین و روسیه از جمله چالش‌ها و تهدیدهای آمریکا است؛ برهمین اساس به دنبال مهار قدرت انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: در راهبرد آمریکا به منظور پیشگیری از تأثیرگذاری ایران بر منطقه و جهان از راه بی‌ثبات‌سازی کشورهای منطقه مقاومت، ایجاد اغتشاش داخلی، ایجاد اجماع بین‌المللی علیه ایران و طرح مسائل حقوق بشر و معتبرسازی تهدید نظامی به دنبال مقابله با ایران است.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه بیان داشت: تحقق راهبردهای آمریکا با جنگ ترکیبی انجام می‌شود، اولویت دادن به جنگ نرم و نیمه‌سخت بر دو محور هویت‌زدایی و هویت‌زایی دنبال می‌شود. هویت‌زدایی نیز از راه مخدوش کردن هویت‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، خدمت، مقاومت و پیشرفت انجام می‌دهد. تحول و پیشرفت در کشور موجب طرح‌ریزی و اجرای توطئه توسط استکبار علیه جمهوری اسلامی شده است.

حجت‌الاسلام طائب گفت: شبهه‌افکنی، تردید در صداقت مسئولان، سلب اعتماد مشروعیت و مقبولیت از نظام، ایجاد بی‌تفاوتی در مردم، ایجاد گسست اجتماعی، تشکیل نفرت میان اقوام و مذاهب نسبت به حاکمیت و ایجاد نافرمانی در همه سطوح جامعه و ایجاد ترس در خواص از جمله راهبردهای آمریکا برای مهار انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی با جامعه از طریق توسعه اینترنت، پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای، تبلیغ لذت‌گرایی و سبک زندگی غربی، تولید هیجان از طریق روش‌های مختلف و تبدیل هیجان به خشونت و تخلیه هیجانات علیه حاکمیت از دیگر روش‌های آمریکا برای مقابله با انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد: دولت سیزدهم کار خود را بر مبنای روابط با منطقه و همسایگان قرار داده و تاکنون ۱۳۰ میلیارد دلار تفاهمنامه را هم با کشورهای منطقه امضا کرده است.

حجت‌الاسلام طائب افزود: ۱۷ میلیارد دلار نیز با بانک و سرمایه‌گذاران داخلی در حوزه زیرساخت قرارداد امضا شده است. اقدامات مختلفی در حوزه حقوق کارگران، رتبه‌بندی و دیگر موارد برای بهبود معیشت انجام شده است. هرچند گرانی هم هست اما باید تحمل کنیم تا زیرساخت‌ها آماده شود.

وی گفت: جهت‌گیری‌ها باید برای افزایش سرمایه اجتماعی انقلاب باشد. تصویر واقعیت‌های انقلاب به نسل جدید منتقل شود، اگر مفاهیم و عملکرد انقلاب تبیین شود و گره‌های ذهنی اقشار مختلف برطرف شود، سرمایه اجتماعی رشد پیدا می‌کند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران بیان داشت: باید شبهه‌ها را بشناسیم و برای پاسخگویی به آن‌ها تولید محتوا کنیم. مطالبه‌گری و پیگیری حل مسائل از دستگاه‌های مربوطه را انجام دهیم و امامین انقلاب را به نسل جدید بشناسانیم، اگر جامعه امام خود را شناخت در عمل هم پیرو خواهد بود.

حجت‌الاسلام طائب ادامه داد: دولت کارهای بسیار خوبی در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌ها شروع کرده و تحول در بخش‌های کلان در حال انجام است.

وی بیان داشت: اقدامات بسیار خوبی نیز انجام شده اما به خوبی اطلاع‌رسانی نشده است. زمانی که مسئولیت داشتم پرونده‌های مختلفی در بخش فساد اقتصادی رسیدگی شد و بیش از ۹۰ درصد آن‌ها هم به بیت‌المال برگشت داده شد و متهمان جریمه و مجازات شدند اما جامعه تصویر مقابله با فساد را ندارد. نباید بگذاریم دشمن تصویر غلط از انقلاب اسلامی به جامعه ارائه کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار