نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی:

برخورد قانونی با آشوبگران مورد حمایت مجلس شورای اسلامی است

پاک‌مهر گفت: برخورد قانونی از سوی قوه قضائیه با آشوبگران و اغتشاشگران، درخواست منطقی، واقعی و مورد حمایت مجلس شورای اسلامی است.
کد خبر: ۵۶۱۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰ - 13December 2022

برخورد قانونی با آشوبگران مورد حمایت مجلس شورای اسلامی است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سید محمد پاک‌مهر» نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به حوادث اخیر کشور، اظهار داشت: بنده به عنوان یک نماینده اعلام می‌کنم که اعتراض مردم مورد احترام است؛ بررسی نقد نسبت به عملکرد مسئولین قابل احترام است، اما اینکه افرادی با حضور در خیابان به اموال عمومی و شخصی خسارت مالی و جانی وارد کرده و امنیت مردم و جامعه را تهدیدکنند، مورد حمایت ما نیست.   

وی با بیان اینکه بین اغتشاش و اعتراض تفاوت‌هایی وجود دارد، افزود: اعتراض، یک درخواست منطقی نسبت به موضوعی است که برخی از آن محترمانه انتقاد کرده و نسبت به آن گله و شکایت دارند. مثلاً خیلی از اصناف، کارکنان شهرداری، اتوبوسرانان، معلمان و. اقشار مختلفی اعتراضاتی داشتند و تجمعاتی برگزار کردند و مطالبات خودشان را مطرح کردند، اما به اموال عمومی و شخصی مردم خسارت نزدند و بانک‌ها و سطل‌های زباله را به آتش نکشیدند که این رفتار‌ها که امنیت جامعه را خدشه‌دار می‌کند اصلا مورد حمایت مجلس نیست.

نماینده مردم بجنورد در مجلس تصریح کرد: از ناحیه مجلس اعتراضی که منجر به حرمت‌شکنی و توهین به مقدسات و مخل امنیت شود و به اموال بیت‌المال و مردم خساراتی وارد شود صد در صد محکوم است و ما از قوه قضائیه می‌خواهیم با مخلان امنیت برخورد قانونی شود.

پاک‌مهر ادامه داد: ما هم تقاضا داریم مکان‌هایی برای اعتراض و درخواست‌های مردمی و تجمعات قانونی فراهم شود تا کسانی که اعتراضی دارند صدایشان شنیده شود. ما باید اعتراضات مردم را بشنویم و به دنبال درمان ریشه‌ای این اعتراضات باشیم. تا اعتراضات و نقد‌ها نباشد، شاید مسئولین هم نتوانند در مبادی تصمیم به درستی عمل کنند.

وی خاطر نشان کرد: اینکه عده‌ای به بهانه تجمع و اعتراض با سلاح گرم و سرد به مردم آسیب برسانند، مورد تائید و حمایت نیست و حتی باید محکوم شوند و انتظار می‌رود قوه قضائیه با اغتشاشگران و مخلان امنیت برخورد قانونی کند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس با تاکید بر اینکه صف اغتشاشگر با معترض کاملاً جداست، گفت: هیچگاه ما یک معترض را به عنوان یک اغتشاشگر تلقی نمی‌کنیم؛ اینکه اگر کسی اعتراضی کرد بگوییم اغتشاشگر است درست نیست، البته شاید در بین معترضین تعدادی هم دست به آسیب و تخریب اموال عمومی و شخصی مردم بزنند و با سلاح سرد و گرم استفاده کنند و مخل امنیت شوند که قوه قضائیه باید طبق قانون با آن برهم زنندگان امنیت جامعه و مردم برخورد قانونی کند.

پاک‌مهر اغتشاش افزود: برخورد قانونی از سوی قوه قضائیه با آشوبگران و اغتشاشگران، درخواست منطقی و واقعی و مورد حمایت مجلس است.  

وی عنوان کرد: خیلی از مطالبات معترضین به جا است، حالا شاید برآورده شدن برخی از اعتراضات زمان‌بَر و برخی هم کوتاه‌مدت باشد؛ مثلاً مسئله بیکاری که مطالبه مردم است یک پروسه یک شبه نیست و مسکن هم همینطور. اگر بخواهیم مسئله مسکن را حل کنیم حداقل یک پروسه دو سه ساله می‌خواهد. برای ایجاد اشتعال هم نیاز است چرخ صنعت بچرخد، ولی برخی از درخواست‌ها مثل اسقاط خودرو را می‌توان سریعاً حل کرد که مجلس در این رابطه اقدام انقلابی کرد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس در پایان گفت: ما باید به اعتراضات مردم احترام گذاشته و به مطالبه آن‌ها پاسخ منطقی دهیم و با آن‌ها صحبت کنیم؛ باید برای برخی از مطالبات قوانینی وضع شود، اما برخی از مطالبات هم به دلیل قصور برخی مسئولین است.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار