دبیر اجرایی جشنواره فیلم مقاومت:

«دفاع مقدس» بخش ویژه جشنواره فیلم مقاومت/ جایزه ویژه «سردار سلیمانی» اهدا می‌شود

رفیعی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس بخش ویژه جشنواره فیلم مقاومت خواهد بود، گفت: جایزه بخش ویژه جشنواره فیلم مقاومت به نام سپهبد شهید سلیمانی نام‌گذاری شده است.
کد خبر: ۵۶۱۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴ - 15December 2022

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محسن رفیعی» دبیر اجرایی هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت در نشست خبری این جشنواره که امروز برگزار شد، از تدارک شش بخش ویژه برای جشنواره فیلم مقاومت خبر داد و با بیان اینکه امسال جشنواره مقاومت بخش ویژه بین‌الملل نخواهد داشت، اظهار داشت: در بخش بین‌الملل عرصه، عرصه رقابت در قالب یک امت است؛ لذا آثار تمام فیلمسازانی که در محور مقاومت کار می‌کنند در یک گستره پاک و برابر کنار هم آثارشان مورد داوری قرار می‌گیرد.

رفیعی با بیان اینکه در بخش اصلی، در سه بخش فیلم بلند، شامل سینمایی، مستند و پویانمایی آثار را میزبانی خواهیم کرد، افزود: سریال و فیلم کوتاه بخش‌های دیگر جشنواره است؛ در بخش فیلم کوتاه در سه حوزه داستانی، مستند و پویانمایی پذیرای آثار هستیم. تمام شرکت‌کنندگان و متقاضیان داخلی و خارجی، آثارشان در کنار یکدیگر انتخاب و داوری می‌شود.

دبیر اجرایی هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت به تشریح بخش «نسل روایت» این جشنواره پرداخت و تصریح کرد: امسال و در این دوره رویکردی جوانانه و پرداخت اصولی و درست به مسأله نوجوانان و جوانان دوربین به دست خواهیم داشت که از بین آنها بتوانیم نسل آینده فیلمسازی که گام دوم انقلاب را برای رسیدن به اهداف فرهنگی و هنری کمک می‌کنند، شناسایی کنیم.

دفاع مقدس بخش ویژه جشنواره فیلم مقاومت/ جایزه ویژه سردار سلیمانی اهدا می‌شود

دبیر اجرایی جشنواره فیلم مقاومت، دفاع مقدس را بخش ویژه جشنواره مقاومت دانست و خاطرنشان کرد: دفاع مقدس ژانری برخاسته از انقلاب اسلامی است و در این بخش هم پذیرای آثار مختلف هستیم. بخش دیگر ما بخش «جهان بدون اسرائیل» است. جوایز هر کدام از این بخش‌ها هم به نام شهید و یا هنرمند بزرگی نام‌گذاری شده است؛ جایزه بخش اصلی به نام سردار سلیمانی، جایزه بخش نسل روایت به نام محسن حججی، بخش دفاع مقدس به نام رسول ملاقلی‌پور، جایزه بخش جهان بدون اسراییل به نام عماد مغنیه، جایزه بخش روایت قلم به نام مرتضی آوینی نام‌گذاری شده است.

وی بخش پژوهش را اتفاق جدید دیگر جشنواره مقاومت دانست و تاکید کرد: امسال بخش نقد و پژوهش هم داریم و پذیرای آثاری در حوزه مقاله، کتاب، پایان‌نامه، پژوهش و نقدهای سینمایی هستیم. این شش بخش در جشنواره تدارک دیده شده و مهلت پذیرش آثار در تمامی این بخش‌ها نزدیک به دو ماه است. مهلت پایان پذیرش تا ۲۲ بهمن سال جاری است، پذیرش آثار هم از همین امروز آغاز می‌شود. از ۲۳ بهمن داوری را دنبال می‌کنیم و ۱۷ اسفند برگزیدگان جشنواره در بخش‌های مختلف معرفی می‌شوند. ما در ۳۲ استان به همت بسیج هنرمندان، موسسه راوی فیلم با بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس نمایش آثار را هم خواهیم داشت.

رونمایی پوستر جشنواره فیلم مقاومت

در پایان این مراسم، خانواده شهید ابراهیم هادی و حمیدرضا اسداللهی از پوستر این رویداد رونمایی کردند و مادر شهید اسداللهی در سخنان کوتاهی به ویژگی‌های اخلاقی فرزندش پرداخت و گفت: حمیدرضا بسیار مقید به احترام به پدر و مادر بود و نماز خود را اول وقت می‌خواند و نسبت به حجاب بسیار حساسیت داشت. او گاهی پای من را می‌بوسید و این را وظیفه خودش می‌دانست.

دفاع مقدس بخش ویژه جشنواره فیلم مقاومت/ جایزه ویژه سردار سلیمانی اهدا می‌شود

وی به اتفاقات اخیر کشورمان اشاره کرد و با تاکید بر اینکه ما خانواده‌های شهدا اجازه نمی‌دهیم به کشور و شهدا بی‌حرمتی شود، افزود: از جوانانی که فریب خورده‌اند خواهش می‌کنم بیشتر مطالعه کنند. نزدیک سالگرد شهید سردار سلیمانی هستیم و مگر ایشان نگفتند «تمام ایران از یک خانواده است و نگذارید این خانواده متلاشی شود».

در ادامه، خواهر شهید ابراهیم هادی گفت: امیدوارم بتوانیم ولایتمداری خود را نشان بدهیم. ما استوار پای آرمان‌های خود ایستاده‌ایم. شهدا مقاومت خود را نشان دادند. به یاد آقا ابراهیم‌ها که پنج روز در کانال کمیل مقاومت کردند، هرکجا ناراحت می‌شوم به یاد این مقاومت می‌افتم. ما این شهدا را داریم و دشمنان بدانند ما با شهیدان‌مان ایستادگی خود را نشان می‌دهیم.

وی شرایط جهان را نزدیک به دوران ظهور حضرت مهدی (عج) دانست و گفت: شهدا یاران امام عصر (عج) هستند و فکر می‌کنم مشغول آماده‌سازی شرایط ظهور هستند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار