محاکمه محمد مرسی به دو ماه بعد موکول شد

با تظاهرات طرفداران محمد مرسی و خودداری وی در پذیرش مشروعیت دادگاه، محاکمه وی متوقف شد و قرار است در حدود دو ماه دیگر دادگاه وی برگزار شود.
کد خبر: ۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۲ - 04November 2013

محاکمه محمد مرسی به دو ماه بعد موکول شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "اسکای نیوز"؛ در شرایطی که قرار بود امروز محاکمه محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع مصر بعد از چهار ماه زندان برگزار شود، قاضی دادگاه متعاقب تظاهرات و شعارهای طرفداران مرسی و عدم پذیرش مشروعیت دادگاه از سوی وی مجبور شد جلسه دادگاه را متوقف نماید.

بعد از تعطیلی دادگاه، مرسی به زندان "برج العرب" اسکندریه انتقال داده شد و قرار است هشتم ژانویه سال بعد میلادی (حدود دو ماه دیگر) جلسه دادگاه وی برگزار شود.

محمد مرسی که متعاقب کودتای ارتش در ماه جولای سال جاری میلادی از قدرت برکنار شد و تاکنون نیز در بازداشت بوده است، در این دادگاه ضمن رد مشروعیت دادگاه، خود را رئیس جمهور قانونی مصر معرفی کرد و اعلام داشت به قدرت باز خواهد گشت.

گفتنی است حامیان محمد مرسی علاوه بر تجمع در مقابل وزارت دفاع و برگزاری تظاهرات در دانشگاه قاهره، در مقابل دادگاه نیز تجمع کرده و شعارهایی در حمایت از مرسی و محکومیت دولت مورد حمایت نظامیان سر دادند که این موضوع تاثیر زیادی در متوقف شدن جلسه دادگاه داشت.

شایان ذکر است در مقابل این اعتراضات، ارتش مصر طی بیانیه ای به مخالفان خود هشدار داد با هر حرکت "اعتراضی و غیر قانونی" برخورد خواهد کرد.
با توجه به این تحولات امروز می توان بیان داشت وضعیت بی ثباتی در مصر در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت و احتمال بروز درگیری هایی میان نیروهای دولتی و مخالفان آنها وجود دارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار