امام جمعه موقت ساری:

نیازمند تشکیل سازمان «فضای مجازی» و «سواد رسانه‌ای» هستیم

حجت الاسلام «حسینی کارنامی» گفت: نیازمند تشکیل سازمان فضای مجازی و سواد رسانه‌ای هستیم که توجه به این مسئله مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۵۶۳۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵ - 23December 2022

نیازمند تشکیل سازمان فضای مجازی و سواد رسانه‌ای هستیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «سید حسین حسینی کارنامی» امام جمعه موقت ساری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان مازندران با توصیه به تقوا و پاکدامنی و بیان اینکه مردم مازندران در حوادث اخیر دلدادگی خود را به نظام و انقلاب و شهدا نشان دادند، اظهار داشت: اغتشاشات آسیب‌های فراوانی به بخش‌های مختلف جامعه اعم از اقتصادی و پیشرفت و فرهنگ زده است.

وی با بیان اینکه دشمنان حفظ قومیت و ملیت و مرز جغرافیای ما را مورد هدف قرار داده اند، افزود: مرز انسان‌ها به منزله نوامیس، عقیده و اعتقاد آنهاست و پیغمبر (ص) حب وطن را ایمان قرار داده است بخاطر اینکه مرز و بوم جغرافیای انسان‌ها و ملت‌ها مثل سایر عقیده هایش محترم است.

حجت الاسلام حسینی کارنامی با اشاره به اینکه مرز کشور برای ما مهم است، ادامه داد: دشمنان تجزیه طلبی را در کشور هدف قرار داده اند که مرز ما را تغییر دهند.  

وی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران در رود ارس قدرن ما را به دشمنان نشان داده است، اضافه کرد: ملت ایران با حضور به موقع در راهپیمای‌ها دشمنان را در رسیدن به اهداف شومشان ناامید کرد.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه مرز جغرافیای ما سه برابر جغرافیای فعلی بود که سلاطین در دوره‌های قبل از دست داده اند، بیان کرد: انقلاب اسلامی با تقدیم شهید در راه قرآن و وطن و ملیت و مذهب مرز جغرافیای ما را حفظ کرد.

حجت الاسلام حسینی کارنامی با اشاره به اینکه دشمن اعتقادات و دیانت مردم را نشانه گرفته است، حجاب را از مظاهر و شعائر دین برشمرد و افزود: دشمن به دنبال کمرنگ کردن حجاب است و حفظ حجاب و پوشش در وصیت نامه امام و شهدا تأکید است.

وی تصریح کرد: دشمن به ولایت فقیه و زعامت و رهبری حمله کرد و به دنبال ناکارآمد نشان دادن ولایت فقیه بود اما کور خواندند.

امام جمعه موقت ساری به نقش حواص اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ بیشترین لغزش‌ها و ضربه‌ها را از خواص دیدیم و امروز به وحدت و ایستادگی مردم و نقش خواص نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه ۹۹ درصد از مردم استان باسواد هستند، اذعان داشت: حدود ۳۴ درصد از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و ۳۳ درصد از وزارت علوم را بانوان تشکیل داده اند.

حجت الاسلام حسینی کارنامی با اشاره به اینکه سطح سواد رسانه‌ای مردم ما پایین است، افزود: نیازمند تشکیل سازمان فضای مجازی و سواد رسانه‌ای هستیم که توجه به این مسئله مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است.

امام جمعه موقت ساری گفت: به همت و تلاش سپاه پاسداران در ۲۵ سال اخیر هواپیماربایی نداشتیم و یاد شهدای حفاظت سپاه را گرامی می‌داریم.

وی با گرامیداشت سالروز ثبت احوال بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه انتخاب اسامی تأکید کرد و آن را نشانگر هویت و تدین و ملیت ملت ایران دانست.

حجت الاسلام حسینی کارنامی با اشاره به وضعیت ترافیک در شهر‌های استان از خدمات مسئولین در این بخش تقدیر کرد و گفت: باید برای روانسازی ترافیک برنامه ریزی درستی انجام بگیرد و برای ایجاد زیرگذر‌ها و پل‌ها اقدامات لازم به عمل آید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار