یادداشت/ سرهنگ محمدرضا فرحبخش

تاکتیک «دروغ پشت دروغ» دشمن، در ایجاد ناآرامی ها

خیمه شب بازی و دروغ پردازی رسانه‌های معاند از طریق روایتگری حوادث کشور برای خاموش نشدن آشوب بوده است.
کد خبر: ۵۶۲۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۲ - 23December 2022
تاکتیک «دروغ پشت دروغ» دشمن، در ایجاد ناآرامی هاگروه اجتماعی دفاع‌پرس - سرهنگ «محمد رضا فرحبخش» معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم؛ انقلاب اسلامی ایران از ابتدا تاکنون با جریان‌های بسیاری مواجه شده است که گاهی موجودیت انقلاب را هدف قرار داده اند، در بعضی مواقع افراد فریب خورده‌ای هم در این بازی نقش ایفا کرده و قصد نفوذ جنگ نرم و شبیخون فرهنگی را داشتند.
 
براندازان در حوادث اخیر دست به هرکاری زده اند همانند دروغ پردازی‌های مختلف، کشته سازی تا تهمت به مسئولان نظام؛ یک روز در رسانه‌های خود جرم محاربه را تفسیر می‌کنند، یک روز احکام قضائی را زیر سوال می‌برند و روز دیگر ساخت کوکتل مولوتوف و چگونگی آشوب را آموزش می‌دهند، یک روز ادعای حقوق بشرشان گل می‌کند و به شبهه افکنی می‌پردازند و روز دیگر از قاتلان مدافعان امنیت حمایت می‌کنند.
 
تاکتیک «دروغ پشت دروغ» دشمن
 
فضای مجازی یکی از مکان‌هایی است که دشمنان از طریق آن چهره کثیف خود را تطهیر می‌کنند، آن‌ها با بمباران خبری در رسانه‌های خود از طریق بهره گیری از شبکه‌های اجتماعی که خود موسس آن هستند، از تاکتیک دروغ پشت دروغ استفاده و ذهن افراد را درگیر مسائل مختلف می‌کنند، بعد از طرح دروغ و قبل از دریافت پاسخ، دروغ بعدی را مطرح می‌کنند.
 
همچنین معاندان از طریق فضای مجازی با سیاه نمایی و ناکارآمد نشان دادن نظام، اهداف شان را دنبال می‌کنند، البته نقش نخبگان در خنثی سازی فتنه‌های اخیر بسیار حائز اهمیت بوده است.
 
نقش سواد رسانه در جنگ نرم
 
سواد رسانه‌ای به معنای توانایی دستیابی، تجزیه و تحلیل، ارزیابی و انتقال اطلاعات در اشکال مختلف اعم از مکتوب یا غیر مکتوب است، سواد رسانه‌ای چیزی بیش از استفاده ساده از اطلاعات است، فردی که سواد رسانه‌ای دارد قادر است اطلاعات را در کلیه اشکال آن (خلق، تولید و منتقل) کند.
 
ضرورت شناخت تاکتیک صحنه گردانان فتنه
 
یکی از راهکار‌های مناسب برای مقابله با فتنه، آشنایی با آن از طریق شناخت عملکرد بازیگران و دست اندرکاران میدان فتنه است.
 
مسلمانان برای به سلامت گذشتن از فضایی که به سبب آمیخته شدن حق و باطل، غبارآلود و گم راه کننده شده است، باید عوامل به وجود آورنده چنین فضایی را شناخته تا بتوانند خود را از معرکه نجات دهند.
 
ظاهر فریبنده حامیان فتنه
 
«زور و تزویر» از جمله ابزار‌هایی هستند که همواره افراد مشرک و معاند طی حیات اسلام از آن‌ها استفاده نموده اند، دشمنان گاهی با نیرنگ و فریب و با ظاهری آراسته، به انحراف در دین و در هم آمیختن حق و باطل می‌پردازند و در اعتقادات مسلمانان شبهه ایجاد می‌کنند.
 
نظام جمهوری اسلامی ایران در طول بیش از چهار دهه حیات طیبه و با برکت ملت هوشیار، به مدد بصیرت دینی، فتنه‌های متعدد و پیچیده دشمنان را همواره با عزت و سربلندی پشت سر گذاشته است، چون مردم، همیشه پشتیبان نظام اسلامی خود هستند و همین امر معاندان را بیش از پیش عصبانی می‌کند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار