نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی:

عمر بابرکت حضرت زهرا (س) صرف مقاومت در خط جهاد با تفکرات انحرافی شده است

آیت­‌الله علم‌­الهدی گفت: امروز در مقام مقابله با ناهنجاری که اصل دین را نشانه گرفته باید مثل زهرای اطهر (س) به میدان آمد؛ همان‌طور که در زمان حمله به خانه، وقتی علی (ع) در خانه بود، او نخستین کسی بود که خود را به پشت در رساند. نه فقط در ماجرای کوچه؛ بلکه سالیان دراز از عمر بابرکت حضرت زهرا (س) صرف مقاومت در خط جهاد با تفکرات انحرافی شده است.
کد خبر: ۵۶۳۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹ - 27December 2022

عمر بابرکت حضرت زهرا (س) صرف مقاومت در خط جهاد با تفکرات انحرافی شده استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» امام‌جمعه مشهد ظهر امروز در مراسم عزای شهادت حضرت زهرا (س)، که با حضور پرشور تشییع‌کنندگان پیکر‌های مطهر ۱۲ شهید گمنام دفاع مقدس در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شده بود، اظهار داشت: اقامه عزا در این بارگاه منور از این جهت حائز اهمیت ویژه‌ای است که تقدیم مراتب اخلاص و اندوه به ساحت قدسی علی‌­ابن‌موسی‌الرضا (ع) است که بر فرش صاحب این خانه، ذات اقدس پروردگار آن را خریداری می‌کند.

آیت­الله علم­‌الهدی در ادامه صحبت خود با اشاره به وجود ناهنجاری­‌ها گفت: امروز در مقام مقابله با ناهنجاری که اصل دین را نشانه گرفته باید مثل زهرای اطهر (س) به میدان آمد؛ همان‌طور که در زمان حمله به خانه، وقتی علی (ع) در خانه بود، او نخستین کسی بود که خود را به پشت در رساند.

وی با اشاره به اینکه نه فقط در ماجرای کوچه؛ بلکه سالیان دراز از عمر بابرکت حضرت زهرا (س) صرف مقاومت در خط جهاد با تفکرات انحرافی شده است؛ افزود: این موضوع خصوصاً در بازه زمانی ۷۵ روز پس از وفات رسول گرامی اسلام (ص) که به شهادت زهرای اطهر (س) ختم شد بیش از همیشه تداوم داشت تا جایی که به ایشان گفته ‌شده «مُعَصَّبَةَ الرَّأْسِ، نَاحِلَةَ الْجِسْمِ، مُنَهَّدَةَ الرُّکنِ، بَاکِیَةَ الْعَیْنِ، مُحْتَرِقَةَ الْقَلْبِ». یعنی حضرت زهرا (س) بعد از فوت پدر بزرگوارش دائماً سر خود را می‌بست، جسمش ناتوان بود، قوّت خود را از دست داده بود، چشمانش گریان و قلبى سوخته داشت.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در پایان صحبت خود تأکید کرد: باید توجه داشت که این نشانه‌های اندوه‌بار نه‌فقط برای از دست رفتن سایه پرمهر پدر بلکه برای آن بود که زهرای اطهر (س) به چشم خود می‌دید که نهضت پدر بزرگوارش در مسیر انحراف قرار داد و به‌موازات این مشکلات شدید، هرگز سنگر تبیین حق و مقابله با تضییع کنندگان حق ولایت را خالی نکرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار