یادداشت/ حامد افروغ

غفلت غیرمسئولانه مسئولان از غیرت دفاع مقدسی مردم

بهتر آن است که همه مسئولین یک صدا به مردم خود اقتدا کرده و دست همت بر زانوی غیرت گذاشته و برای حل مشکلات آنها ضمن دفع خائنین از سفره مردم، بلند شوند و کاری بکنند و از این غیرت ملت که سوغاتی جاودان دفاع مقدس است تمتع بردارند تا آنها هم در پیروزی ملت شریک باشند.
کد خبر: ۵۶۴۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۳ - 31December 2022

غفلت غیرمسئولانه مسئولان از غیرت دفاع مقدسی مردمگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ ایران سرزمین شگفتی‌هاست؛ سرزمینی که در تاریخ پر فراز و فرودش مانند فصل‌های چهارگانه‌اش روزهای متفاوتی را به خود دیده و تقریبا انواع شیرینی‌ها و تلخی‌ها را چشیده است. از تلخی‌های حمله مغول و افغان به ایران که منجر به آسیب بسیار شد تا امروز که مغول‌های غربی با رسانه‌هایشان طور دیگری روی مغول‌های تارتار را در ضربه زدن به ایران بزرگ سفید کرده‌اند.

با همه این تلخی‌ها و ضربه‌هایی که ملت ایران از خودی و بی‌خودی! خورده‌اند، اما یک مشخصه بزرگ داشته‌اند و آن هم شگفتی‌سازی است. ملت ایران با وجود همه ناراحتی‌هایی که از مسائل مختلف دارند، اما هر بار که پای شهدا به کشور باز می‌شود، چون ققنوسی که زیر خروارها خاکستر سربلند می‌کند و شکوه عزت و افتخارش را به رخ همه می‌کشاند، بال به بال شهدایشان می‌دهند و حقیقت خود را فریاد می‌زنند.

البته که هر چه مردم ایران از فضای مسموم و گزنده رسانه‌های غرب‌زده دورترند و کمتر به بهانه مسائل اقتصادی ثروت‌های معنوی‌شان مورد هجوم قرار گرفته، در این دست مواقع بیشتر و زلال‌تر خود را بروز می‌دهند؛ به طوری‌که می‌بینیم برخی همچون مردم روستای پردنجان استان چهارمحال و بختیاری در تشییع شهدای گمنام شگفتی می‌آفرینند.

این شگفتی‌سازی مردم اگرچه تفسیر عملی و خالصانه آیه شریفه «واستقم کما امرت و من تاب معک» است، اما در میانه ضعف، بی‌کفایتی و البته دنیازدگی اغلب مسئولین گم می‌شود. مسئولینی که این حضور را بعضا مهر تاییدی به پای کارنامه کم جان خود زده و از دیدن مریدان مسیر انقلاب اسلامی به فرماندهی پیر حسینیه امام خمینی (ره) عاجزند.

انقلاب اسلامی اگر چه خسته و رنجور از قساوت دشمنان خارجی و خیانت عناصری در داخل استوار ایستاده اما این ایستادگی نباید محلی برای مصادره غیرتمندی مردم برای نفس راحت کشیدن مسئولان باشد، بلکه برعکس، باید بدانند که انقلاب اسلامی هنوز مریدان و مطالبه‌گران جدی دارد که نه با های و هوی اغتشاش‌گران شهوتران و نه با وعده‌های پوشالی اغلب مسئولان از مسیراشان دست خواهند کشید، لذا همواره با حضور یک شهید، گرد هم می‌آیند تا اصالت خود را به رخ مسئولانی بکشند که دنیا آنها را با خود برده است.

شهدا آمده‌اند تا یقه اغلب مسئولان و همه اغتشاش‌گران را با هم بگیرند، برخی مسئولان را که زیر زیرکی بنیان‌های انقلاب را سست می‌کنند و اغتشاش‌گران را که علنی برای دشمنی بیشتر استکبار جاده صاف می‌کنند و در این میان این مردم ایران هستند که با وجود همه مشکلات چون سرو کمر خم کرده‌اند اما نخواهند شکست و سرنوشت محتوم چنین مقاومتی پیروزی است.

از این‌رو بهتر آن است که همه مسئولین یک صدا به مردم خود اقتدا کرده و دست همت بر زانوی غیرت گذاشته و برای حل مشکلات آنها ضمن دفع خائنین از سفره مردم، بلند شوند و کاری بکنند و از این غیرت ملت که سوغاتی جاودان دفاع مقدس است تمتع بردارند تا آنها هم در پیروزی ملت شریک باشند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار