جان فدا/

اجلاس بین‌المللی «مکتب شهید سلیمانی» برگزار می‌شود

دبیر اولین اجلاس بین المللی مکتب شهید سلیمانی گفت: رئیس‌جمهور سخنران روز اول، رئیس مجلس شورای اسلامی سخنران روز دوم و وزیر امور خارجه سخنران روز سوم این اجلاس خواهند بود.
کد خبر: ۵۶۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳ - 31December 2022

رئیس‌جمهور و رئیس مجلس در اجلاس مکتب شهید سلیمانی سخنرانی خواهند کردبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست خبری «اولین اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی» امروز شنبه ۱۰ دی برگزار شد.

در این نشست، «حسین اکبری» دبیر این اجلاس اظهار داشت: امسال اولین همایش بین‌المللی تحت عنوان «شهید سلیمانی قهرمان جهانی مقاومت» برگزار خواهد شد. روز سه‌شنبه ۱۳ دی بخش مردمی در مصلی تهران، روز چهارشنبه ۱۴ دی بخش دوم همایش در سالن اجلاس و روز سوم اجلاس بین المللی شهید سلیمانی نیز در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار خواهد شد.

وی افزود: سخنران روز اول حجت الاسلام رئیسی رئیس‌جمهور؛ سخنران روز دوم، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و سخنران روز سوم حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه خواهد بود.

اکبری تصریح کرد: در روز اول بعضی از رهبران مقاومت و مسئولان داخلی حضور خواهند داشت و در روز دوم تعدادی از مهمانان خارجی خواهند بود.

وی گفت: ۲۳۰ مقاله دریافت و ۸ کارگروه تشکیل شده است؛ بخشی از این مقالات به زبان عربی، انگلیسی و سایر مقالات به زبان فارسی است. از کشور‌های مختلف به‌ویژه از کشور‌های مقاومت و کشور‌های همسایه و کشور‌هایی که با مقاومت ارتباط دارند مهمانانی حضور خواهند داشت. مقامات کشور‌های مقاومت اعم از عراق، سوریه و لبنان نیز در این اجلاس شرکت خواهند کرد. سطح همایش isc هست و مقالات هم در همین سطح خواهند بود.

دبیر اجلاس افزود: در خارج از کشور هم برنامه‌هایی در دستور کار است که نوعا در مراکز دانشگاهی برگزار می‌شود سال گذشته هم آمار قابل توجهی از نشست‌های علمی را شاهد بودیم که استقبال خوبی به ویژه در کشور عراق را شاهد بودیم. موضوع شهید سلیمانی محدود به داخل کشور نیست و موضوعی منطقه‌ای و بین المللی بشمار می‌رود. مقالات تا آخر اردیبهشت دریافت می‌شود و اختتامیه نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

پایان پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار