جان‌فدا/ مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی:

حاج قاسم بدون هیچ حد و مرزی در اختیار دین و اسلام بود

ماموستا «کریمی» گفت: حاج قاسم تا لحظه شهادت بدون هیچ حد و مرزی در اختیار دین و اسلام بود و استقرار عدالت اجتماعی مهمترین شعار وی بود.
کد خبر: ۵۶۵۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵ - 04January 2023

حاج قاسم تا لحظه شهادت بدون هیچ حد و مرزی در اختیار دین و اسلام بود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، ماموستا «عبدالسلام کریمی»  مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی امروز (چهارشنبه) در سومین همایش اقوام و ادیان در مکتب سردار حاج قاسم سلیمانی که با حضور جمعی از نمایندگان اقلیت های دینی و اقشار مختلف مردم در ارومیه برگزار شد اظهار داشت: آذربایجان غربی استان سوق الجیشی و مشهور به رنگین کمان اقوام و مذاهب است و همین ویژگی باعث اقتدار استان و کشور می شود.

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های حائز اهمیت این استان افزود: آذربایجان غربی به دلیل همسایگی با سه کشور بهترین بستر برای انجام کارهای فرهنگی است.

ماموستا کریمی گفت: گرامی می داریم یاد و خاطره و رشادتهای حاج قاسم سلیمانی را که با 62 سال عمر بابرکت خود تا لحظه شهادت بدون هیچ حد و مرزی در اختیار دین و اسلام بود.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهید سلیمانی متذکر شد: شجاعت، خلوص، تبعیت تام و تمام از نظام و رهبری بود که حاج قاسم را تبدیل به حاج قاسم مردمی کرد.

کریمی اضافه کرد: هیچگاه دیده نشد که ایشان در جایی خودستایی کرده و یا به دنبال اموال و درجه باشد و در رابطه با مذاهب و اقوام نیز هرجا احساس نیازی می شد در آنجا حضور می یافت.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی متذکر شد: حاج قاسم منحصر به فرد نیست و هرکس این ویژگی ها را داشته باشد و راه وی را ادامه دهد حاج قاسم دیگر است.

وی با اشاره به دیگر ویژگی حاج قاسم در اعتقاد به اتحاد و همدلی بین تمام اقوام و مذاهب ادامه داد: حاج قاسم مذاهب را مانند انگشتان دست می دانست که یک ریشه و از یک خون ارتزاق می‌کنند هر چند در برخی فتوا اختلاف دارند اما اصول دین همه یکی است.

ماموستا کریمی گفت: بنابراین ما نیز معتقدیم این اختلافات نباید به عداوت تبدیل شود و همه مذاهب با همین اختلافات جزئی باید با هم همکاری کنند تا اهداف دین پیش برود.

وی ابراز داشت: از این رو ما هیچ خط کشی بین راست، چپ، اصولگرا، اصلاح طلب، زن، مرد، مسیحی، مسلمان و شیعه و سنی نداریم و اگر هم خط کشی وجود داشته باشد بین دوست داران انقلاب و دشمنان آن است.

ماموستا کریمی یکی از مهترین اهداف حاج قاسم را استقرار عدالت اجتماعی عنوان کرد و متذکر شد: این هدف نیز زمانی محقق می شود که همه آحاد ملت از عدل و داد مساوی برخوردار شودند.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: امیدواریم در عمل بتوانیم راهرو مکتب حاج قاسم سلیمانی باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار