کوی جهاد و مقاومت/ در همایش مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مطرح شد؛

خالدی: انتشار حجم بالایی از اخبار دروغ در حوادث اخیر/ آمریکا به‌دنبال مدیریت جهان با استفاده از فضای مجازی است

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی کشور با بیان اینکه استکبار جهانی با ساخت بازی‌های خشن سعی بر این دارند که خشونت را بین جوانان و نوجوانان ترویج دهند، گفت: آمریکا به دنبال مدیریت جهان با استفاده از فضای مجازی است.
کد خبر: ۵۶۶۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸ - 08January 2023

خالدی: انتشار حجم بالایی از اخبار دروغ در حوادث اخیر/ آمریکا به‌دنبال مدیریت جهان با استفاده از فضای مجازی استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «قاسم خالدی» معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی کشور در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در حاشیه نمایشگاه «کوی جهاد و مقاومت»؛ ویژۀ دستاورد‌های پنج ساله سازمان‌ها و ادارات کل استانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی اشاره داشتند، اظهار داشت: امروز فضای مجازی یک دنیا فرصت و تهدید است، اما متاسفانه به دلیل کم‌کاری‌های صورت‌ گرفته امروز تهدیدهای فضای مجازی بر فرصت‌های آن غلبه کرده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی کشور گفت: امروز جوانان و نوجوانان ما در فضای مجازی منفعل هستند و دشمن با تحریف، شایعه و شبهه به‌دنبال فریب آن‌ها هستند.

وی اضافه کرد: دشمنان‌ با بهره‌گیری از فضای مجازی در حوادث اخیر به‌دنبال مظلوم‌نمایی اغتشاشگران هستند؛ در تمامی این سال‌ها نتوانسته‌ایم هیمنه فضای مجازی را در هم بشکنیم. 

خالدی با اشاره به حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد خاطرنشان کرد: در این حمله در حقیقت ما پیروز میدان شدیم؛ اما دشمن با تبلیغاتی که در فضای مجازی انجام‌ داد، سعی داشت ما را شکست خورده نشان دهد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در اغتشاشات اخیر با حجم بسیار بالایی از اخبار دروغ و جعلی روبرو بودیم، خاطرنشان کرد: سه نشریه معتبر آمریکایی اعلام کردند برنامه‌های مجازی پنج ساله علیه ایران در حال برنامه‌ریزی است.

وی گفت: استکبار جهانی با ساخت بازی‌های خشن سعی بر این دارند که خشنونت را بین جوانان و نوجوانان ترویج دهند؛ آمریکا به دنبال مدیریت جهان با استفاده از فضای مجازی است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی کشور با بیان اینکه اگر بخواهیم جوانان را جذب کنیم نیازمند این هستیم زبان آن‌ها را بدانیم، گفت: اگر نتوانیم جوانان را جذب کنیم دشمن آن‌ها را جذب خواهد کرد و با ترفندهای مختلف آن‌ها را فریب خواهد داد.

وی گفت: امروز در رأس هرم تاثیر گذارترین رسانه بازی‌‌های رایانه‌ای هستند که خیلی کم به آن پرداخته شده است.

خالدی خاطرنشان کرد: امروز فضای مجازی به کاربران هویت مجازی می‌دهد به گونه‌ای که هیچ‌گونه سنخیتی با واقعیت آن کاربر ندارد.

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس مستقر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، از روز گذشته (شنبه ۱۷ دی) در حاشیه برگزاری نمایشگاه «کوی جهاد و مقاومت»، با حضور معاونین، رؤسای سازمان‌ها و مدیران ادارات کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آغاز به کار کرده که تا بیست و یکم دی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها