نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

امام خمینی (ره) تجسم اسلام علوی و نبوی است

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: امام راحل تجسم اسلام علوی و نبوی است و هر اندازه به تبیین شخصیت ایشان پرداخته شود، همچنان کم است.
کد خبر: ۵۶۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰ - 13January 2023

امام خمینی(ره) تجسم اسلام علوی و نبوی استبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» امروز جمعه در آیین افتتاحیه هفته فرهنگی خمین با عنوان بر آستان آفتاب، با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای این هفته از دو ماه پیش آغاز شد تا خمین به عنوان نگین باارزش در استان، کشور و عرصه های بین المللی معرفی شود، اظهار داشت: خمین زادگاه احیاگر آثار نبوی و فاطمی، بنیانگذار جمهوری اسلامی و قبله گاه ارباب معرفت محسوب می شود و باید به درستی معرفی شود، حتی باید پدر امام راحل و خاندان مکرم ایشان شناسانده شوند چراکه مایه افتخار ایران اسلامی هستند.

 وی با اشاره به اینکه برکات جمهوری اسلام حاصل تلاش های امام راحل است، گفت: شخصیت، عظمت، آثار، شاگران، فقاهت و ولایت امام خمینی(ره) باید تبیین شود، مکتب امام راحل، مکتبی عمیق است و اگر این عظمت نبود، معارفی که به برکت امام(ره) محقق شده است، هیچگاه وجود نداشت.

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه امام راحل معارف دانشگاه اسلام را احیا کرد، افزود: باید به گنجی که در اختیار داریم، آگاه باشیم.

وی خطاب به اغتشاشگران گفت: آیا ابتذال غرب را به رخ ما می کشید و اغتشاش می کنید؟ این کشور گنجینه ای در اختیار دارد که حقیقتی واقعی است و به آن می بالد.

وی بیان کرد: امام راحل به ما یاد داده که دلداده دنیا نباشیم و راه زندگی و حیات طیبه الهی را به ما آموزش داد و باید قدردان این گنجینه بود. ما نسبت به این گنجینه و گنج باقی مانده از ایشان مسئولیت داریم، مبادا سهل انگاری کنیم. ایشان راه عزت را به فلسطینیان، عزه و یمن و ... آموزش داد و احیاگر شخصیت، عظمت، حجاب زن و مقام خانواده بود و با رفتار، گفتار، جهاد، انقلاب، ولایت، جمهوری اسلامی و قانون اساسی و راهی که ترسیم کرد، راه عزت را به ما آموخت، پس باید قدردان ایشان بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در حوادث اخیر قدری غصه دار شدیم که چرا قدر این برکت را نمی دانیم. کفران نعمت عواقب سوئی خواهد داشت و امید است که خطاکاران به دامان ملت بازگردند و خطای خود را جبران کنند. توهین به مقدسات و بزرگان کشور تن ما را می لرزاند و امیدواریم که این اشتباهات جبران شود.

دری نجف آبادی تاکید کرد: هر چه در مجامع داخلی و خارجی به امام بپردازیم همچنان کم است، امام تجسم اسلام علوی و نبوی است و تمام ارزش ها در زمان حال در ایشان متبلور شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار