رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

بیش از ۴۰ درصد خانواده شهدای تهران مستاجر هستند

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در تهران ۴۳ درصد خانواده شهدا مستاجر هستند، گفت: برآورد می‌شود که ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار مسکن برای گروه‌های مختلف خانواده شهدا و ایثارگران در کشور نیاز داریم.
کد خبر: ۵۶۷۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴ - 14January 2023

بیش از ۴۰ درصد خانواده شهدای تهران مستاجر هستندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم آغاز عملیات اجرایی مجتمع چند منظوره مسکونی، فرهنگی، ورزشی و آموزشی آل یاسین در محله دولت آباد شهرری اظهار داشت: در امر رسیدگی به خانواده شهدا و ایثارگران همه مسئولند و هر کسی باید به نوبه خود کمک کند که اگر این مساله محقق شود امروز شاهد مشکلات کنونی این خانواده‌ها نخواهیم بود.

قاضی زاده هاشمی گفت: سال‌ها بود که به خانواده شهدای محور مقاومت کمکی نشده بود و این برای ما سوال بود که چه اقداماتی در این زمینه انجام گرفته و مطلع شدیم شورای مسئولان شهدا گاه منزل خود را فروختند و هزینه کردند تا مبادا خانواده شهیدی بدون مسکن باشد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: با مشاهده مفاد قانونی در خصوص مسکن خانواده شهدا می‌توان دید که همه دستگاه‌ها در این زمینه اهمال کاری کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: در قالب جشن ملی مسکن و با شهرداری تهران تفاهم نامه‌ای اجرا شد تا در تمامی این طرح‌های مسکن مد نظر دولت و شهرداری بخشی به خانواده شهدا اختصاص یابد.

قاضی زاده با بیان اینکه در تهران ۴۳ درصد خانواده شهدا و بیش از ۶۰۰ پدر و مادر دارای دو شهید و بالاتر مستاجر هستند، ادامه داد: برآورد می‌شود که ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار مسکن برای گروه‌های مختلف خانواده شهدا و ایثارگران در کشور نیاز داریم.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: ما ماموریت‌های اقتصادی این بنیاد را به ایثارگر پایه شدن تغییر دادیم تا متناسب با ارائه خدمات به خانواده‌های ایثارگران و ترویج فرهنگ و ایثار به کار گرفته شود.

وی بیان کرد: عمده دارایی‌های ما املاک است که باید سعی شود تا با درآمدزا شدن آن‌ها در جهت اهداف ترسیم شده به کار گرفته شود.

قاضی زاده اعلام کرد: درخواست کردیم تا از خام فروشی و هزینه کرد‌ها خارج شویم و برویم به سمت هدایت درآمد‌ها به سوی خدماتی که برای خانواده شهدا بیشتر مورد نیاز است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در ابتدای آغاز به کار این دولت به غیر از سه مورد، در عمده استان‌ها طرح‌های طراحی شده برای خانواده شهدا و ایثارگران نیمه کاره بود که در همین مدت زمان سپری شده از عمر دولت سیزدهم، طرح‌های ۲۸ استان به اتمام رسید.

وی اظهار داشت: برخی طمع ورزان نیز طی سال‌ها موجب شده بودند که بخشی از دارایی خانواده شهدا به تاراج رفته بود که پرونده برخی از آن‌ها همچنان باز است.

قاضی زاده با بیان اینکه تعلل در اجرای طرح‌های مربوط به خانواده شهدا جای سوال دارد، یادآور شد: فرآیند‌ها سخت و طولانی است و گاه همین بروکراسی اداری خود به دلیلی برای کند شدن روند کار تبدیل می‌شود.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: ما اکنون در سراسر کشور پنج بیمارستان بزرگ برای ایثارگران و ۵۰ هزار واحد مسکونی تعریف کردیم که برای بهبود زندگی ایثارگرانی که شرایط حادی دارند کمک می‌کند، اما در مسیر‌های مختلف به ویژه بروکراسی اداری گرفتار شده ایم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار