یادداشت/ فرشته افشردی

اسلام‌سازی استکبار جهانی برای مقابله با اسلام ناب محمدی (ص)

آمریکا با ایجاد داعش، کاملاً از این موضوع آگاه بود که کار‌های عجیب و دور از عقل، منطق و انسانیت این گروه می‌تواند چنان رعب و وحشتی به جان مردم جهان بیاندازد که مردم حتی از بردن نام اسلام هم هراس داشته باشند یا «اسلام» را هم‌معنی با «تروریست» بشناسند.
کد خبر: ۵۶۷۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶ - 18January 2023

اسلام‌سازی استکبار جهانی برای نقابله با اسلام ناب محمدی (ص)گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ فرشته افشردی؛ دنیا پر است از مستکبران و کسانی که با اعمال ضد بشری خود، لقب «تروریست» را یدک می‌کشند. یکی از اهداف عمده این تروریست‌ها، «اسلام‌هراسی» و «اسلام‌ستیزی» بوده و هست و بر سر این هدف، قسم خورده‌اند تا کاری کنند که یا دیگر دین اسلامی روی زمین باقی نماند یا دیگر کسی نباشد که آن را به‌طور صحیح اجرا و یا فهم کند.

آمریکا به‌عنوان یکی از سردمداران استکبار جهانی، تصمیم دارد تا هر کاری کند که مسلمانان را به جان یکدیگر بیاندازد و به خیال خودش با یک تیر، دو نشان بزند. اسلام‌هراسی، اسلام‌‌ستیزی، ایجاد تفرقه میان مسلمانان، ایجاد تشویش در منطقه غرب آسیا و...، برخی از اهداف آمریکا از این اقدامات هستند.

یکی از گروه‌هایی که آمریکا کمک زیادی به تقویت آن کرد، گروه تروریستی القاعده بود که رهبران آن، از مسلمانان سُنّی سَلَفی مذهب بودند و نخستین رهبر آن «اسامه بن لادن». پس از آن آمریکا در سال ۲۰۱۴ گروه تروریستی «دولت اسلامی شام و عراق (داعش)» را بوجود آورد و یکی از اهداف وی از این کار، تضعیف جمهوری اسلامی ایران بود؛ چون داعش تصمیم داشت پس از آنکه عراق و سوریه را به تصرف خود درآورد، وارد ایران شده و دولت خود را در اینجا راه بیاندازد. رهبری این گروه نیز برعهده «ابوبکر البغدادی» از افراد جدا شده القاعده بود.

آمریکا خود، این گروه را بوجود آورد و آن‌ها را تربیت و پشتیبانی کرد و کاملاً از این موضوع آگاه بود که کار‌های عجیب و دور از عقل، منطق و انسانیت این گروه که شاید تنها نام مظلوم «اسلام» را با خود یدک می‌کشد، می‌تواند چنان رعب و وحشتی به جان مردم جهان بیاندازد که مردم حتی از بردن نام اسلام هم هراس داشته باشند یا «اسلام» را هم‌معنی با «تروریست» بشناسند.

رویه‌ای که داعش دارد، آن است که خشک‌مذهب است و در اقدامات خود دچار جمود فکری است. نظر مخالفان را برنمی‌تابد و با اسیران آنطور که شایسته دین اسلام است، رفتار نمی‌کند و نه تنها آبرو از اسلام می‌بَرَد و باعث سرافکندگی سایر مسلمانان است بلکه باعث تعبیر غلط از اصل اسلام نیز می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها در اظهارات خود بر تبیین حقایق و وحدت میان شیعه و سُنّی تأکید کرده‌اند. اقدامی که این گروه تروریستی اسلام‌نما خلاف آن عمل می‌کند و علاوه بر آنکه شیعیان را کافر می‌داند، در جهت ترویج این تعبیر اشتباه و بیمارگونه از اصل اسلام نیز قدم برمی‌دارد.

جای خالی «تبیین صحیح» در کار این گروه‌های تندرو به وفور یافت می‌شود که به اصل اسلام ضربه می‌زنند. دستورات مبنایی اسلام تغییر نمی‌کند، اما مصادیق، فرعیات و شاخه‌های آن به مرور زمان و در جوامع مختلف تغییر می‌کند و وظیفه همه آن است که در هر حال با تعقّل، تصمیم صحیح بگیرند و هر جا که به شبهه‌ای برخورد کردند، به مرجع خود مراجعه کنند.

اینجاست که حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) «جهاد تبیین» را مطرح کردند. کاری که ما، رهروان امیرالمؤمنین (ع) و دوستداران ایشان باید انجام دهیم، آن است در جهت تبیین صحیح اصل اسلام قدم برداریم و و رفتارمان در درجه اول نشان دهنده مسلمان بودنمان باشد و بعد از آن، حرف و عملمان یکی باشد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار