در گفت‌و‌گوی اختصاصی با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: ریل‌گذاری صنایع دفاعی با قدرت ادامه می‌یابد/ حرکات ایذایی دشمنان از ترس و عجز است

حسین‌زاده گفت: ریل‌گذاری‌هایی که تاکنون در حوزه دفاعی و نظامی کشور صورت گرفته است با قدرت و شدت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۵۷۰۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۳ - 02February 2023

ریل‌گذاری صنایع دفاعی با قدرت ادامه می‌یابد/ دشمن آروزی خود را به گور می‌برد«حسین حسین‌زاده» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به حمله پهپادی به مراکز نظامی وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: قطعاً کشور ما بسیار قوی‌تر از آن است که دشمن بخواهد با ریزپرنده‌ها خللی در برنامه‌های دفاعی نیروهای مسلح ایجاد کند.

حسین‌زاده تصریح کرد: حمله به مراکز نظامی حاکی از آمادگی و سرعت رشد صنایع نظامی و دفاعی جمهوری ایران است که قطعاً این روند به لطف خداوند متوقف نمی‌شود و حمله اخیر هم نه تنها اثرگذاری نداشته، بلکه به سرعت توسط نیروهای پدافندی خنثی شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ریل‌گذاری‌هایی که تاکنون در حوزه دفاعی و نظامی صورت گرفته است با قدرت و شدت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه کیان نظامی مقدس جمهوری اسلامی ایران خط قرمز است، گفت: در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد و دشمن خیال و آرزوی باطل خود را به گور می‌برد.

حسین‌زاده در پاسخ به این سوال که اقدام علیه مراکز نظامی ایران حکایت از ضعف و ناتوانی دشمن دارد؟ گفت: صددرصد اینگونه است، دشمن وقتی در حوزه‌های مختلف مستأصل می‌شود به اقدامات کور، حمله و ترور روی می‌آورد که هیچ نتیجه مثبتی برایش حاصل نمی‌شود.

براساس این گزارش شامگاه (شنبه ۸ بهمن) سه فروند ریزپرنده از نوع کوادکوپتر به قصد انجام حمله بر فراز یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در استان اصفهان به پرواز درآمدند که نهایتا با واکنش به موقع سامانه‌های پدافندی مستقر در مجموعه این حمله ناموفق و بدون تلفات جانی بود و تنها آسیب جزئی به سقف یکی از کارگاه‌ها وارد شد.

در این حمله از سه فروند ریزپرنده از نوع کوادکوپتر پیشرفته مجهز به بمبلت استفاده شده است و عوامل حفاظت پیرامونی مجموعه پس از شنیدن صدای کوادکوپترها با تجهیزات در اختیار از جمله سلاح و سامانه‌های جنگ الکترونیک اقدام به مقابله با این پرنده‌ها می‌کنند که موفق به ساقط کردن یک فروند از آنها می‌شوند.

یک فروند از این کوادکوپترها حین مقابله، لینک ارتباط GPS خود را در اثر جمینگ از دست می‌دهد و همین موضوع منجر به سقوط آن و برخوردش با سقف سوله می‌شود که فیلم منتشر شده در فضای مجازی از لحظه اصابت هم مربوط به این کوادکوپتر است که پس از اخلال در ارتباط آن و سقوطش به سقف سوله برخورد می‌کند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار