۴۴ سال افتخار / یاداشت/ پوریا کریم‌پور

پایان یک سده استعمار؛ زوال امپریالیسم انگلوساکسونی/ ۲۲ بهمن نماد دگرگونی‌های تمدنی

امپریالیسم انگلوساکسونی امروز بیش از هر زمان دیگر موجودیت خود را در خطر می‌بیند، ایجاد قطب‌های قدرتی همچون ایران، چین، روسیه و مجموعه کشورهای بریکس مهم‌ترین دلیلی است که غرب را به استفاده از تنها سلاح خود یعنی «جنگ شناختی» وادار کرده است.
کد خبر: ۵۷۲۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۲ - 11February 2023

پایان یک سده استعمار؛ زوال امپریالیسم انگلوساکسونی/ ۲۲ بهمن نماد دگرگونی‌های تمدنی گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس- پوریا کریم‌پور؛ تمام حکومت‌های تاریخ و به تبع آن تمام تمدن‌های بشری از نقطه عطفی آغاز و با اوج‌گیری نهایتاً مسیر زوال طی کرده‌اند؛ چراکه جز مقاطع معدودی، قوانین الهی و حکومت عدلی الهی  بر کره خاکی حاکم نبوده است.

همه ادیان توحیدی و حتی بعضاً ادیان بشری مبتنی بر عقاید آخرالزمانی خود منتظر منجی هستند که جهان را به ثبات و عدل برساند.

در دنیا مذهب تشیع تنها مذهبی است که داعیه وجود منجی را دارد، اما فقط شیعیان نیستند که برای عقاید آخرالزمانی خود تلاش می‌کنند، بلکه پیروان ادیان و فرقی که اندیشه‌های آخرالزمانی ندارند، هم دست به کارند. انقلاب اسلامی که در یک جامعه شیعه به وقوع پیوست جدای از همه تحریفات، هجمه‌ها، تمسخر‌ها و اهانت‌هایی که به آرمان‌های مقدس امام و شهدا می‌شود، خیزی بلند برای تمدن‌سازی اسلامی با محوریت مذهب تشیع بود.

امام خمینی (ره) در پاسخ به سوالی که در دوران طاغوت از ایشان مبنی بر هدف انقلاب پرسیده می‌شود، در پاسخ می‌گویند: هدف سه چیز است اول سقوط نظام طاغوت، سپس استقرار نظام اسلامی و در نهایت رسیدن به ظهور حضرت عصر. این هدف‌گذاری اساس انقلابی است که آرمان‌ها و اهداف هیچ غرابتی با نظام سلطه و منافع استکبار ندارد.

جمهوری اسلامی مهم‌ترین محصول انقلاب اسلامی است که بازوی قدرت‌مند انقلاب برای رسیدن به اهداف والایش است و نوک همه هجمه‌های استکبار قرار گرفته است و امروز به حمایت صاحبان و وارثان خود برای عبور از این تنگه خطرناک نیاز دارد.

اولین قله‌ای که انقلاب به برکت خون شهدای هشت سال دفاع مقدس فتح کرد، حوزه نظامی و افزایش روزافزون قدرت دفاعی بود که امروز معادلات جنگ‌های بزرگ را در تمام دنیا تغییر داده است. هر مقطع که ارتش روسیه از تجهیزات نظامی ایران استفاده کرده است تمام اروپا و غرب در شرایط جنگ، مستأصل روی به عملیات روانی و رسانه‌ای آورده‌اند. این درحالی است که کارنامه سیاه غرب در جنگ، قتل و خونریزی نیاز به توضیح ندارد.

امروز که موشک‌ها و پهپاد‌های «madin iran» تمام همینه نظامی چند صد ساله غرب را با خاک یکسان کرده است، دشمنان تشنه به خون مردم ایران فاز تهاجمی خود با ملت ایران را به سمت نبرد‌های ادارکی-شناختی تغییر داده‌اند، نبرد‌هایی که اخیرا به خوبی آنان را درک کردیم، البته گرچه تلفات و آسیب‌هایی وارد شد، اما دست دشمن نه تنها به در بسته مردم استوار ایران خورد، بلکه دستش هم رو شد و دیگر سلاح سری به نام جنگ شناختی در دست ندارد.

حضور مردم در صحنه راهپیمایی‌هایی که به مناسبت ایام‌الله ملی و مذهبی مانند ۲۲ بهمن برگزار می‌شود، اولاً نقشه دشمن در ایجاد افتراق و کشاندن ایران برای جنگ‌های داخلی را خنثی می‌کند، ثانیاً بزرگ‌ترین عملیات روانی علیه دشمنانی است که هم و غم خود را برای تغییر نگرش در بین مردم ایران گذاشته‌اند، چراکه وقتی اتحاد و هم‌دلی مردم را ببینند، پول‌ها و هزینه‌های خود را بر باد رفته می‌دانند.

ضمن اینکه خالی از لطف نیست که به دست و پا زدن غرب با محوریت آمریکا برای ضربه به ایران نپردازیم، امپریالیسم انگلوساکسونی امروز بیش از هر زمان دیگر خود را در خطر می‌بیند، ایجاد قطب‌های قدرتی همچون ایران، چین، روسیه و مجموعه کشور‌های بریکس مهم‌ترین دلیلی است که غرب را به استفاده از تنها سلاح خود یعنی جنگ شناختی وادار کرده است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها